شامگاه شنبه به وقت محلی تعداد قربانیان تایید شده زلزله نیوزیلند به 145 نفر رسید.

به گزارش سایت نیوزیلند هرالد دیوید کلیف مسوول نیروهای امداد رسان در منطقه زلزله زده کریس چرچ گفت تا اواخر امشب شنبه(به وقت نیوزیلند) تعداد 200 نفر مفقودی نیز همچنان بدون سرنوشت بوده و احتمال مرگ آنها بسیار زیاد است. کشته شدگان از 20 کلیت مختلف بوده اند که در زلزله 6.3 ریشتری در جنوب نیوزیلند جان خود را از دست داده اند.
وی فزود عملیات آوار برداری در اغلب نقاط صورت گرفته و تلاش بیشتر هر چند در حال انجام است اما فایده ای ندارد. وی گفت ریسک آوار برداری اینک بسیار بالا بوده و شانس زده بودن مردم زلزله زده کم است. پاول باکستر سخنگوینیروهای آتش نشان نیزگفت امروز شنبه آنها به عملیات نجات ادامه دادند اما کسی را زنده پیدا نکردند. به گفته وی از بعد اظهر چهارشنبه بدین سو تقریبا فرد زنده ای دیده نشده است و این موضوع امیدها را تبدیل به یاس می کند.
وی از اوضاع موجود ابراز تاسف کرده و با خانواده های منتظر ابراز همدردی نمود. اجساد قربانیان بوسیله اثر انگشت و یا آزمایش دی ان ای مشخص می شود. سیستم روشنایی به کریس چرچ در حال بازگشت به حالت عادی است و اکنون 82 درصد مردم برق در خانه های خود دارند.
در همین حال نخست وزیر روزاول مارس را به مناسبت درگذشت هم وطنانش دو دقیقه سکوت اعلام کرده است. وی امروز شنبه با خانواده مفقودین نیز دیدار کرده و با آنها ابراز همدردی کرد.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =