مجموعه گفت و گوهای سید محمد صادق خرازی سفیر سابق ایران در فرانسه و سازمان ملل متحد با محمد ارکون فیلسوف الجزایری، آدونیس شاعر معروف عرب و رشدی راشد استاد ممتاز تاریخ علم فرانسه توسط انتشارات هرمس منتشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مهر، سید محمد صادق خرازی سفیر سابق ایران در سازمان ملل و فرانسه در حاشیه مراسم نکوداشت وی در شهر کتاب با اعلام این خبر گفت: مجموعه گفت و گوهای من با محمد ارکون فیلسوف الجزایری ترجمه شده و از سوی انتشارات هرمس منتشر خواهد شد.

وی افزود: در این مجموعه علاوه بر ارکون با آدونیس شاعر معروف عرب و رشدی راشد استاد ممتاز تاریخ علم در مرکز ملی پژوهشهای علمی فرانسه نیز گفت و گوهایی صورت گرفته است.

معاون پژوهشی و آموزشی پیشین وزارت امورخارجه در ادامه با اشاره به محورهای گفت و گو گفت: موضوعاتی که در این گفت و گوها، مورد توجه بوده، متنوع و گوناگون هستند. موضوعاتی چون فلسفه، مسائل اجتماعی، تاریخ و دین مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این گفت و گوها، حوزه‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل که تخصص اصلی شما به شمار می‌رود نیز مورد توجه بوده اظهار داشت: خیر. این موضوعات مورد بحث نبوده و موضوعات کلی و متنوع محور و موضوع بحث و گفت و گو با این اندیشمندان و متفکران بوده است.

خرازی در پایان یادآور شد: این مجموعه از سوی انتشارات هرمس در سال 1391 منتشر خواهد شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =