سمند با نرخ 25 هزار تومان ، تویوتا، فولکس های کری، و تویوتا ون و کمری با نرخ 30 هزار تومان در تمام ساعت شبانه روز به طور ثابت مسافران را جابه جا می کنند

عملیاتی که یک مسافر از زمان ورود به فرودگاه امام (ره) تا زمان پرواز به آن احتیاج دارد در حوزه اختیارات معاونت عملیات فرودگاهی است. در همین رابطه به سراغ نادرافشار، معاونت عملیات فرودگاهی امام (ره) رفتیم تا با او در رابطه با خدماتی که به مسافران ارائه می شود توضیح دهد. متن این گفت و گو را در ادامه خواهید خواند:

  

در یک جمع بندی  کلی و به طور خلاصه عملکرد معاونت تحت نظارت خودتان را تشریح می کنید؟

فرودگاه حضرت امام به دلیل اهمیت خاص خود تنها فرودگاهی است که دارای 5 معاونت است که یکی از این معاونت ها ، معاونت عملیات فرودگاهی است.  در حقیقت خدمات و عملیاتی که یک مسافر از زمان ورود به  فرودگاه  تا زمان پرواز به آن احتیاج دارد در حوزه اختیارات این معاونت است .

چه خدماتی ارائه می کنید ؟

از زمانی که مسافر وارد فرودگاه می شود باید خدماتی بگیرد؛ مسافر وارد ترمینال می شود و بعد کارت پرواز می گیرد چمدان را تحویل می دهند و سپس به قسمت بازرسی می رود.  به طور کلی تمامی کارهای قبل از پرواز خدمات معاونت عملیات فرودگاهی است . سوخت ، پل های ارتباطی و تلسکوپی ، گیت های ورودی و خروجی و تاکسی رانی فرودگاه و پارکینگ از قسمت های مهم فعالیت های این معاونت است .

در مورد عملکرد این معاونت در سال 89 توضیح دهید؟

ما در هر روز حدود 150 پرواز داریم  که افرادی قرار است با آن مسافرت کنند که به طور کلی به غیر از ایام نوروز سفر کاری دارند و استرس خواستی ندارند اما در ایام نورز استرس بیشتری دارند  چرا که این عزیران برای یکسال شان برنامه ریزی کردند و تنها با یک ساعت تاخیر ناراحت می شود. برای همین ما تمام تلاشمان را می کنیم که پرواز ها بدون تاخیر و مناسب صورت گیرد .

چه تعداد تاکسی در اختیار در فرودگاه دارید ؟

هم اکنون 3 شرکت فعال خصوصی و دولتی  با 2500 دستگاه  تاکسی در فرودگاه مشغول فعالیت هستند که کلاس بندی های متفاوت تقسیم شده اند.

این کلاس بندی ها با توجه به نوع ماشین است؟

بله ، با توجه به سلایق متفاوت مسافران ماشین های مختلفی با کلاس های گوناگون تعبیه و تقسیم شده است.

نرخ این تاکسی ها در سال 90 چطور خواهد بود ؟

ما از 2 سال پیش برای نرخ گذاری کارگروهی را با اعضای همچون سازمانه حمل و نقل ،پایانه تاکسیرانی ، نماینده فرودگاه و نماینده شرکت تاکسیرانی تشکیل شد که به طور مستمر بخش تاکسیرانی فرودگاه و نرخ آنها را مورد بررسی قرار دادند.  طیق مصوبه موجود نرخ فرودگاه برای جابه جایی  به  مناطق 22 گانه شهر تهران بدون در نظر گیری دوری و نزدیکی به طور ثابت تعیین شده است .

امسال با توجه به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در نرخ کرایه تاکسی ها افزایش  جزئی صورت گرفته که از هفته دیگر بر روی شیشه های جلو تاکسی ها نصب  خواهد شد. این نرخ بسته به نوع کلاس یندی متفاوت هستند.

سمند با نرخ 25 هزار تومان ، تویوتا، فولکس های کری، و تویوتا ون و کمری با نرخ 30 هزار تومان در تمام ساعت شبانه روز به طور ثابت مسافران را جابه جا می کنند.از مسافران می خواهیم  اگر تخلفی در این زمنیه صورت گرفت با شماره تلفن و ایمیل های روی برچسب به ما اطلاع دهند.

/36

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =