به گزارش مهر:

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی از تدوین برنامه عملیاتی این صندوق بر اساس اسناد و قوانین بالادستی و تکالیف هیئت امناء و هیئت مدیره صندوق تأمین‌اجتماعی خبر داد.

دکتر رحمت الله حافظی در نشست نقد و بررسی اهداف عملیاتی صندوق تأمین‌اجتماعی در سال 90، گفت: تحقق اهداف صندوق تامین اجتماعی و ارائه خدمات مناسب به بیمه‌ شدگان نیازمند تدوین برنامه عملیاتی واقع‌بینانه و قابل ارزیابی است.

وی، بهترین راه برای پیشرفت و ارتقاء جایگاه تامین‌اجتماعی را برنامه ‌ریزی صحیح و هماهنگی حوزه‌های مختلف برای تحقق اهداف تعیین شده عنوان کرد و افزود: با این روش اهداف سازمانی براساس سلایق مدیران تغییر نمی‌کند و می‌توان انتظار داشت که در هر حوزه با گذشت زمان تعیین ‌شده، به نتایج مشخصی برسیم.

حافظی افزود: اختصاص بودجه سال آینده به هر حوزه براساس میزان پیشرفت صورت گرفته و تحقق اهداف برنامه‌های عملیاتی است و در هر حوزه مدیریتی باید شاخصهایی برای ارزیابی میزان پیشرفت و تحقق برنامه داشته باشیم و براساس این شاخصها در طول سال بتوانیم میزان موفقیت در اجرای برنامه‌ها را ارزیابی کنیم.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی جلوگیری از تداخل مسئولیتها و انجام کارهای موازی را از نتایج برنامه ‌ریزی و تعیین اهداف عملیاتی برشمرد و ادامه داد: با تعیین نقاط هدف در طول سال می توانیم ارزیابی دقیقی از میزان پیشرفت در برنامه‌ها داشته باشیم و از روزمر‌گی و موازی کاری نیز پرهیز خواهد شد.

حافظی ارائه برنامه‌های منطقی و قابل تحقق را نیازمند آگاهی مناسب از نقاط قوت و ضعف دانست وافزود: با تداوم روند برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای مناسب برنامه‌ها زمینه برای کاهش نقاط ضعف و برطرف شدن مشکلات فراهم می‌شود.42201

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
    0 0
    جناب آقای حافظی آیا تدوین و اجرای برنامه های راهبردی برای سازمانی که پرسنل آن-علی رغم تورم موجود- حقوق هایشان بر خلاف مصوبه های دولت در این دو ساله افزایش پیدا نکرده است قابل اجرا است؟ آیا این برنامه ریزی نتیجه ای نیز دارد؟ و یا سر کار گذاشتن خلایق است؟