آمادگی بندر چابهار برای پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار با ایجاد زیرساخت ها، دسترسی‌های دریایی و تجهیزات جدید، قابلیت پذیرش کشتی‌های سایز بزرگ را دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در خصوص توسعه بندر چابهار گفت: در مسیر مهم تجارت جهانی که مهم‌ترین آن مسیر شرق به غرب است، بندر چابهار دارای کمترین فاصله و حداقل انحراف است که یک مزیت راهبردی برای بندر چابهار به شمار می‌آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافقنامه دالان چابهار به بین سه کشور هند، افغانستان و ایران، افزود: از جمله مزیت‌های بندر چابهار، محدوده بازار بسیار گسترده این بندر است که شامل کشورهای ساحلی اقیانوس هند، کشورهای شرق آفریقا، برخی کشورهای جزیره العرب، از یک طرف و کشور افغانستان و آسیای میانه از سمت دیگر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بندر چابهار اولین بندری است که موفق شده ایم در قالب قرارداد BOT، اپراتور بین المللی برای آن جذب کنیم.

راستاد ظرفیت جذب سرمایه گذاری خارجی " را از دیگر مزیت‌های بندر چابهار عنوان کرد و گفت: اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدمات این سازمان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، تاکید کرد: با ایجاد زیر ساخت‌ها در فاز اول و بخشی از فاز دوم طرح توسعه بندر چابهار، این بندر از یک بندر فصلی به جهت نداشتن حوضچه آرامش در فصل مونسون، به بندر تبدیل شده است که در تمام طول سال قادر است به خطوط کشتیرانی خدمات بندری و دریایی بدهد.

راستاد با بیان اینکه بندر چابهار در اوج تحریم‌ها روند مثبت بالای ۳۰ درصد در عملیات تخلیه و بارگیری را تجربه کرده است، گفت: بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است.

به گفته راستاد با راه اندازی خط ترانزیت هندوستان به افغانستان از طریق چابهار، این مسیر رسمیت خودش را پیدا کرد و قابلیت بندر چابهار اثبات شد.

۲۲۶۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =