وزیر کار با اعلام اینکه تا پایان سال‌جاری 1 میلیون و 800 هزار شغل ایجاد خواهد شد، گفت: ادارات کل کار استان‎ها نسبت به ادامه شناسایی مشاغل دورکار اقدام کنند.

 عبدالرضا شیخ الاسلامی با اعلام اینکه با راه اندازی طرح نظام استاد شاگردی با توجه به ظرفیت و امکانات استان ها می توان گام های بسیار بلندی در جهت ایجاد و توسعه اشتغال در کشور برداشت، گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه ها قیمت کالاها را تثبیت و یا با روند نزولی همراه کرده است.

وزیر کار و امور اجتماعی با اشاره به مصوبه، دورکاری اظهار داشت: اکنون درصد بالایی از نیروهای ستادی در وزارتخانه دور کار هستند و همه وظایف و برنامه های  خود را در خانه انجام می دهند. ادارات کل کار استان ها نیز با شناسایی و تعریف مشاغلی که می توان در خانه انجام داد با اولویت دورکاری خانم ها نسبت به این موضوع اقدام  کنند.

شیخ الاسلامی با اشاره به گزارش های ارسالی از استان ها در مورد ایجاد 1 میلیون و 600 هزار فرصت شغلی در کشور، تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته این رقم به 1 میلیون و 800 هزار شغل تا پایان سال افزایش می یابد.

وی در گفت وگو با مهر، با اشاره به هدف گذاری ایجاد 2 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی در سال آینده، افزود: باید با تدبیر و برنامه ریزی دقیق نسبت به شناسایی مشاغل نو و مورد نیاز برای تداوم این تحولات اقدام کرد.

وزیر کار تاکید کرد: وزارت کار درصدد است تا قبل از پایان دولت دهم نسبت به پیاده سازی بحث دولت الکترونیک در وزارت کار اقدام کند و تمامی امور بایستی به شکل سیستمی انجام گیرد.

به گفته شیخ الاسلامی، طی سال جاری 23 جلسه شورای عالی اشتغال تشکیل شده است که بر لزوم پی گیری مصوبات جلسات شورای عالی و تشکیل منظم کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری استان ها با حضور استانداران تاکید دارد./121

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۸
    0 0
    از اداره تعاون زنگم زدن می گن تا اخر سال مهلت داری یه طرح اماده کنی برای تاسیس شرکت روش وام کم بهره با تنفس هست تا 15 م اما 7-8 میلیون بشتر نمی دیم بهش گفتم که بیام این کارو بکنم تو این وضعیت بدهکاری هم بالا بیارم زد زیر خنده یارو معلومه که خودشون هم ایمان ندارند نه یه ذره اصراری کرد نه چیزی در ضمن بگم که بنده مدرکم ارشد هست و متاسفانه باید پاره وقت در یک شرکت با ماهی 250 ت سر کنم بدون بیمه اخه این کجاش عدالته بخدا این عدالته نیست به والله نیست من که دیگه جونم به لبم رسیده
  • بي كار CZ ۱۲:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۸
    0 0
    بابا بي خيال ، هزارتاكارايجادكن بقيه طلبت .
  • حسین IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۸
    0 0
    تو گفتی ما هم باور کردیم
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
    0 0
    يكي از شركتهاي مجاور ما 400 نفر از نيروهاي خود را اخراج كرده بدليل نداشتن پروژه به نظر مياد حرف......
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
    0 0
    تا يك ماه بيكاري وجود نخواهد داشت. تورم كه نزوليه ... همه چيز آرومه من چه قدر خوشبختم ...
  • حمید IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
    0 0
    حالا خوبه نگفت 20 ملیون اخه صفر که عددی نیست
  • رضا IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
    0 0
    احتمالا کارگران بجای گاز از هیزم بجای برق از ماه تابان وبجای آب بادهوا و ...به همین خاطر منفعت می برند