مراسم جشن «تلمسان؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2011 میلادی» از 26 بهمن‌ماه، در شهر تلمسان الجزایر، هم‌زمان با جشن‌های میلاد پیامبر اسلام(ص)، افتتاح شد.

ایکنا به نقل از روزنامه «الوطن» چاپ سوریه خبر داد : در این همایش علاوه بر شرکت 29 کشور اسلامی، نمایندگانی از کشورهای غیر اسلامی و همچنین، بسیاری از اندیشمندان و پژوهشگران حوزه اندیشه و میراث اسلامی حضور دارند.

در نشستی که در سال 2004 در الجزایر صورت گرفت، به مناسبت انتخاب تلمسان، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2011 میلادی، سمینارها و کنفرانس‌هایی با موضوع دین مبین اسلام در مغرب عربی (کشورهای مراکش، الجزایر، لیبی و تونس) و همچنین برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، تواشیح و نمایشگاه‌های منبت‌کاری و هنری در شهر تلمسان برگزار خواهد شد.

دولت الجزایر در یک برنامه بلندمدت و با تخصیص بودجه 130 میلیون دلاری در تلاش است تا دوباره به جایگاه خود، به عنوان کشور حامی فرهنگ و ارزش‌های اسلامی بازگردد.  همچنین، از دیگر اهداف این رخداد فرهنگی، آشناکردن غیر مسلمانان با آثار تمدن اسلامی و ارزش‌های تاریخی ـ فرهنگی جهان اسلام و تبیین چهره صحیح اسلام برای جهانیان است.

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =