آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با هشدار نسبت به انتشار کتاب‌های عرفانی کاذب، گفت: در بسیاری از این کتاب‌ها عمدتا مطالب نامربوط و بیگانه با معنویت حقیقی ارائه می‌شود که موجب تنزل عرفان می‌شود.

این مرجع تقلید در دیدار معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه و دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین همایش کتاب سال حوزه ضمن تاکید بر تلاش روزافزودن مسئولین حوزوی مبنی بر معرفی فرهنگ اهل‌بیت‌(ع) در جوامع علمی دنیا، برگزاری همایش کتاب سال حوزه را در این جهت مهم ارزیابی کرد.

وی برگزاری این همایش را دارای و فواید بسیار اعلام و گفت: یکی از فوائد این همایش این است که طلاب و فضلا را نسبت به کارهای علمی و پژوهشی تشویق می‌کند و با عث می‌شود افراد دارای استعداد در رشته‌های مختلف وارد فعالیت شده و افرادی در این عرصه تربیت شوند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، فعالیت کتاب سال حوزه در معرفی کتب برجسته حوزه به مجامع علمی را مهم ارزیابی و افزود: این کار بسیار مناسبی است، ولی باید دقت شود کتبی که برگزیده و معرفی می‌شوند عیب و نقص و مورد منفی در آنها نباشد؛ چرا که کتب دینی و حوزوی با اعتقاد، فکر و ایمان مردم سرو کار دارد.

این مرجع تقلید، کار داوری کتب حوزوی را کاری مهم دانسته و اظهارکرد: باید ترتیبی اتخاذ شود که افرادی داوری و گزینش آثار را بر عهده داشته باشند، که مستقیم‌الطریقه و حسن الطریقه باشند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با هشدار نسبت به انتشار کتاب‌ها عرفانی کاذب، گفت: در بسیاری از این کتاب‌ها عمدتا مطالب نامربوط و بیگانه با معنویت حقیقی ارائه می‌گردد که موجب تنزل عرفان می‌شود.

وی تاکید کرد: کتاب‌های دینی که برای استفاده عموم منتشر می‌شود، باید ادبیات ساده و روان داشته باشند و نویسندگان از اغماض نویسی پرهیز کنند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گزارشی از روند اجرایی دوازدهمین دور همایش کتاب سال حوزه ارائه داد.
60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =