بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی 30 بهمن با حضور 200 اندیشمند جهان اسلام در تهران آغاز به کار خواهد کرد.

به ‌گزارش خبرآنلاین، آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب اسلامی، در نشست خبری امروز خود برنامه‌های بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را تشریح کرد.

وی گفت: این کنفرانس همزمان با هفته وحدت با حضور شخصیت‌های داخلی و بین‌المللی از روز جمعه 30 بهمن به مدت سه روز در سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.

آیت الله تسخیری افزود: «راهکارهای اندیشه‌ای و کاربردی تحقق تقریب مذاهب اسلامی» موضوع بیست و چهارمین کنفرانس وحدت است که این موضوع در قالب سخنرانی و ارائه مقاله از سوی شرکت کنندگان در همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اسلامی از حضور اندیشمندان کشورهای دیگر خبر داد و گفت : 200 اندیشمند و شخصیت اسلامی از کشورهای مختلف همچون عمان، بحرین، عربستان، سوریه، تونس، لبنان، آمریکا، پاکستان، هندوستان، تایلند، سوئد، آذربایجان، انگلستان، فلسطین، سودان، تاجیکستان، چین، آلمان، فرانسه و ... در این کنفرانس شرکت می کنند.

وی اظهار کرد: از جمله شخصیت‌های دعوت شده به این کنفرانس، دکتر کمال‌الهلباوی از اعضای اخوان المسلمین است.

آیت الله تسخیری افزود: مقالات و دیدگاه‌ها در قالب سه کمیسیون در این کنفرانس مطرح خواهد شد و سومین روز کنفرانس به مباحث روز و تحولات جاری اختصاص دارد و افراد به صورت آزادانه دیدگاه‌های خود را مطرح خواهند کرد.

دبیر کل مجمع تقریب عنوان کرد: سال آینده می‌خواهیم اجلاس عمومی و جهانی از همه اعضای مجمع جهانی تقریب داشته باشیم، تا عملکرد 20 ساله مجمع تقریب مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد و این کنفرانس مقدمه‌ای برای اجلاس عمومی خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: سخنران افتتاحیه این کنفرانس، آقای احمدی‌نژاد رییس جمهور ایران خواهد بود.

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =