حوادث ایران و جهان در روز جمعه 22 بهمن 1389:

نمایندگان پارلمان ونزوئلا با یکدیگر درگیر شدند 
 نمایندگان پارلمان ونزوئلا به زد و خورد با یکدیگر پرداختند. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، نمایندگان موافق و مخالف هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا در پارلمان درگیر شدند. درگیری زمانی آغاز شد که رییس پارلمان مانع از سخنرانی یکی از نمایندگان مخالف شد با بالا گرفتن اعتراض مخالفان، دو گروه به زد و خورد پرداختند. تصاویر این درگیری به طور مستقیم از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد.

 

محمد آباد ریگان لرزید
زمین لرزه ای با بزرگی 3 و7 دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش حوالی محمد آباد ریگان در استان کرمان را تکان داد. به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان دقیق وقوع این زلزله ساعت 9 و 30 دقیقه و 2 ثانیه بوده است.

 

چین مبارزه با قاچاق کودکان را در این کشور تشدید کرد
وزارت امنیت عمومی چین اعلام کرد: مبارزه با قاچاق انسان به ویژه خرید و فروش و سوءاستفاده از کودکان را در این کشور تشدید کرده است. به گزارش واحد مرکزی خبر از پکن به نقل از رسانه های چین ، پلیس این کشور از نیمه سال 2009 تا پایان سال گذشته میلادی، نه هزار و سیصد کودک ربا را بازداشت کرده است. سوءاستفاده ی شبکه های قاچاق انسان از زنان و کودکان در چین، نگرانی مقامات این کشور را تشدید کرده است. ربودن کودکان و وادار کردن آنان به فحشا و گدایی از نا امنی های اجتماعی در چین به شمار می رود. پلیس چین اعلام کرد: در مدت سه هفته یکصد و هفتاد هزار کودک سرگردان را که شبکه های قاچاق انسان آنان را به گدایی در شهرها وادار کرده بودند شناسایی کرده و به والدینشان تحویل داده است.




به رغم فشارهای آمریکا، بازداشت یک آمریکایی قاتل در پاکستان ادامه می یابد
با وجود فشارهای آمریکا، دادگاهی در لاهور پاکستان دستور ادامه بازداشت یک قاتل آمریکایی را صادر کرد. واشنگتن برای تحویل این آمریکایی قاتل به آمریکا، فشارها بر پاکستان متحد کلیدیش در جنگ با تروریسم را تشدید کرده است و بر دیپلمات بودن وی تاکید دارد. ریموند آلن دیویس، بیست و هفتم ژانویه دو جوان موتور سوار پاکستانی را با گلوله به قتل رساند و در همان روز بازداشت شد. وی روز جمعه تحت تدابیر شدید امنیتی در دادگاهی در لاهور که قتل در آنجا روی داده است، حاضر شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهور، عبدالصمد دادستان پنجاب در برابر دادگاه گفت، دادگاه حکم داد وی تا جلسه بعدی که چهارده روز دیگر در بیست و پنجم فوریه برگزار می شود در زندان بماند.

 

چند بمبگذاری در خطوط راه آهن پاکستان
مقامات پاکستان امروز جمعه اعلام کردند، شبه نظامیان با بمبگذاری در خط آهن استان سند، خدمات ریلی را مختل کردند. به گفته پلیس و مقامات راه آهن، این انفجارها صبح امروز در مسیر خط آهن چهار منطقه کراچی، حیدر آباد، نواب شاه و محراب پور اتفاق افتاد. شورشیان در ابتدا دو بمب را در ابتدا و انتهای خط آهن کراچی منفجر کردند. حدود سی دقیقه بعد دو انفجار دیگر در مسیر خط آهن حیدر آباد اتفاق افتاد. همچنین چهار انفجار در دو منطقه نواب شاه و محراب پور گزارش شد. هنوز هیچ گزارشی در خصوص تلفات احتمالی این انفجارها مخابره نشده است. شرف الدین مومن یک مقام وزارت کشور پاکستان این انفجارها را با ناآرامیهای شمال غرب کشور مرتبط دانست. وی همچنین هدف احتمالی از این انفجارها را ایجاد اختلال در شبکه ارتباطی و ایجاد رعب و وحشت بیان کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از کراچی، پاکستان تقریباً هر روز مورد حمله بمبگذاران شبه نظامیان القاعده و طالبان قرار می گیرد. دیروز نیز بمبگذاری یک نوجوان در پایگاه نظامی به کشته شدن دست کم سی و یک نظامی منجر شد.

 

حمله رایانه ای از چین به شرکتهای نفتی کشورهای غربی
یک شرکت امنیت رایانه ای آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد هکرها از چین اطلاعات مهم شرکتهای نفتی غرب را سرقت کرده اند. شرکت مک کافی بدون ذکر نام این شرکتها اعلام کرد این حملاتِ هماهنگ، مخفی و هدفمند از نوامبر دو هزار و نه آغاز شد و رایانه های شماری از شرکتهای نفت و گاز آمریکا، تایوان، یونان و قزاقستان را هدف قرار داد. بنا به اعلام مسئولان شرکت مک کافی، مهاجمان رایانه ای اطلاعات مربوط به فعالیتها و تلاش این شرکتها برای شرکت در مناقصه میادین نفتی و سرمایه گذاری را سرقت کرده اند. مسئولان مک کافی تصریح کردند ابزار و شیوه هایی را که در این حملات رایانه ای متداوم موسوم به اژدهای شب استفاده شده، شناسایی کرده اند. به گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی چند شرکت نفتی آمریکایی، انگلیسی و یونانی یا در خصوص این حمله های رایانه ای ابراز بی اطلاعی کردند یا به علت مسایل امنیتی اظهارنظر نکردند.

 

از ابتدای سال 2011 بیست تن بر اثر آنفلوانزای خوکی در چین جان دادند
وزارت بهداشت چین امروز جمعه اعلام کرد از ابتدای سال کنونی میلادی تاکنون دست کم بیست تن بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی جان خود را از دست دادند. در بیانیه وزارت بهداشت چین در این باره آمده است با این وجود دلیلی برای نگرانی و وحشت وجود ندارد هر چند فصل ابتلا به آنفلوانزای خوکی در اوج خود قرار دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات چینی اعلام کردند آمار تلفات آنفلوانزای خوکی از اواسط ماه ژانویه تاکنون دست کم در نه نقطه از کشور گزارش شده است. بنا به گزارش سازمان جهانی بهداشت بیماری آنفلوانزای خوکی از زمان شیوع آن در مکزیک و آمریکا در اوریل سال 2009 تاکنون در سراسر جهان بیش از هجده هزار و چهارصد قربانی بر جای گذارده است. از اوریل سال 2010 تاکنون دست کم هشتصد تن بر اثر آنفلوانزای خوکی در سراسر چین جان خود را از دست داده اند. با این همه سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در چین اعلام کرد تهدید ناشی از ویروس ای اچ یک ان یک نباید زیاد بزرگ جلوه داده شود و نیازی به ایجاد رعب و وحشت نیست.
56181

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =