اشتون باید مقامات مصر را قانع کند/ ابوالغیط گفت این یک ماه مشغولم!

یک مقام اروپایی با اشاره به مشکلات پیش روی وزیر خارجه اتحادیه اروپا برای سفر به مصر اظهار داشت: "احمد ابوالغیط" وزیر خارجه مصر اعلام کرده که طی ماه جاری نمی تواند از مهمانان خارجی استقبال کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، این مقام اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش شود با اشاره به تمایل "کاترین اشتون" برای سفر به مصر در هفته آینده، اظهار داشت: وزیرخارجه مصر به اتحادیه اروپا اعلام کرده که طی ماه جاری از پذیرفتن مهمان خارجی در قاهره معذور است.

وی با اشاره به اینکه اشتون برای سفر به مصر باید مقامات این کشور را قانع کند، افزود: ابوالغیط به ما گفته است که طی این یک ماه بسیار مشغول است.

این مقام اروپایی تاکید کرد: مخالفت با سفر اشتون به مصر به معنای مخالفت با اتحادیه اروپاست چون تصمیم سفر اشتون به قاهره توسط مقامات اتحادیه اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه مخالفت مصریها با سفر اشتون کمی دور از ذهن به نظر می رسد، افزود: وزیرخارجه اتحادیه اروپا در نظر دارد در این سفر با تمامی جریانهایی که اخیرا با دولت مصر گفتگو داشته اند، مذاکره داشته باشد که اخوان المسلمین نیز جزو این جریانهاست.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۰۸:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    0 0
    اگر چنین باشد اقدام بسیار مثبتی از طرف رهبران مصر است تا اجازه ندهند کشورهای غربی در امور داخلی مصر و دیگر کشورهای عربی دخالت کنند. مردم مصر آنقدر متمدن و عاقل و بالغ هستند که نیازی به رایزنی با جنایتکاران غربی ندارند و میتوانند مستقلانه مسائل خودرا حل و فصل کنند