۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۶

تحولات منطقه به سود مقاومت در جریان است

 فارس: رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به رویدادهای سیاسی خاورمیانه اعلام کرد که تحولات منطقه به سود نیروهای مقاومت و کشورهای مقاومت در جریان است.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به دمشق، «خالد مشعل» چهارشنبه شب با حضور در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دمشق و در پاسخ به فارس اعلام کرد که تحولات منطقه به سود جبهه مقاومت در جریان است.

خالد مشعل این مطلب را با حضور در جشن ملی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در محل نمایشگاه دستاوردهای فناوری‌های پیشرفته ایران در دمشق بیان کرد.

مشعل با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی از زمان پیدایش در کنار مسئله فلسطین و آرمان آن ایستاده است.

مشعل در پاسخ به خبرنگار تلویزیون سوریه گفت: بنا بر همین اصل، ما نیز از ایران از رهبر آن، از دولت آن و از ملت آن حمایت میکنیم و از موضع ایران در قبال مسئله فلسطین تشکر میکنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران فداکاریهای بسیاری برای فلسطین انجام داده است و ان شاء الله با کمک ایران و دیگر آزادگان جهان مبارزه مردم فلسطین که از صد سال پیش آغاز شده است سرانجام به پیروزی ختم شود.

مشعل در پاسخ این سوال خبرنگار فارس که تحولات منطقه را چگونه میبینید، گفت: با توجه به کاهش سیطره آمریکا و شکست ها و ناکامی هایی که در منطقه متحمل شده است تحولاتی در منطقه به وجود آمده است که به نفع ما و نیروهای مقاومت و کشورهای مقاومت در جریان است.

وی افزود: کشورها و نیروهای مقاومت پیروزیهای خود را محقق کرده است. درست است که درگیری بزرگ و خونین است ولی ما پیروزیهایی به دست آورده ایم و برای پیمودن کامل راه تا آزادی فلسطین و اراضی اشغالی و موفقیت مصمم هستیم.

مشعل در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه المنار لبنان با اشاره به مناسبات با ایران تصریح کرد که مناسبات با ایران ممتاز است.

وی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مناسبات، بین آمریکا، اسرائیل و ایران بود ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ورق برگشت و اکنون مناسبات ممتازی میان ملت فلسطین و ایران وجود دارد که این مایه افتخار ماست.

وی در پاسخ سوالی دیگر درباره احتمال انتخابات زودهنگام تشکیلات خودگردان فلسطین، اظهار نظری نکرد و به آن پاسخ نداد.

خالد مشعل در این مراسم که تنها دقایقی کوتاه در آن حاضر شد، با استقبال حجت الاسلام محمد موسوی سفیر ایران در دمشق روبه رو شد و سالروزی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به سران و ملت ایران تبریک گفت. 48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =