تحقق نیافتن 37 درصدی مالیات های غیرمستقیم به دلیل تأخیر در اجرای طرح هدفمندکردن یارانه هاست.

علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری امروز صبح با اشاره به افزایش 32درصدی درآمدهای مالیاتی در بخش مالیاتهای غیرمستقیم گفت: در ده ماهه اول امسال 85 درصد از درآمدهای مالیاتی مستقیم محقق شده است و پیش بینی می کنیم طی 2 ماه آینده و با توجه به بررسی پرونده های مالیاتی نرخ تحقق درآمدهای مالیاتی به مراتب مناسب تر از رقم کنونی باشد.

عسکری افزود: در زمینه مالیات های غیرمستقیم نیز تاکنون 63 درصد از درآمدهای پیش بینی شده تحقق یافته است پایین تربودن درصد وصول، مالیات های غیرمستقیم نیز به دلیل تأخیری بود که در اجرای طرح هدفمندکردن یارانه اتفاق افتاد و به همین دلیل 1000 میلیارد تومان از درآمدهای پیش بینی شده در این بخش تحقق پیدا نکرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور رقم درآمدهای مستقیم را در 9 ماهه اول امسال 360/13 میلیارد تومان و مالیات های غیرمستقیم را 2943 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود کل درآمدهای مالیاتی طی 10 ماهه اول سال جاری تاکنون از 160 هزار و ششصد میلیارد تومان فراتر رفته است.

عسکری رقم هدفگذاری شده در بودجه 89/1 را 24 هزار و 900 میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص تعداد افراد ممنوع الخروج مالیاتی گفت: تعداد 4500 نفر از مؤدیان مالیاتی به دلایل مختلف از جمله عدم پرداخت مالیات و برخی مسائل دیگر ممنوع الخروج مالیاتی بودند که تاکنون 200 نفر یا به دلیل پرداخت و تصویب حساب مالیاتی و یا رفع موانع قانونی رفع ممنوعیت خروج آنها صادر شده است و در حال حاضر در حدود 2500 نفر دیگر همچنان به دلایل مالیاتی ممنوع الخروهستند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور رقم وصولی مالیات در بخش مالیاتهای معوقه را بیش از 650 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: وصول مالیات های معوقه نسبت به سال قبل 41 درصد افزایش داشته است.

وی  رقم مطالبات معوقه های کمتر از 6000 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی در خصوص وضعیت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: در مرحله چهارم اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز بیش از 45 هزار مؤدی ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در این مرحله به جز چند اتحادیه اکثریت اتحادیه از اجرای قانون استقبال کرده و اظهارنامه های خود را به سازمان امور مالیاتی ارسال کردند.

وی درخصوص مؤدیانی که از ثبت نام و ارایه اظهارنامه خودداری کرده اند گفت: با اتحادیه ها و مؤدیانی که مطابق قانون انجام وظیفه نکرده و در اجرای قانون مشارکت نکرده باشند مطابق با ماده 22 قانون مالیات بر ارزش افزوده برخورد خواهیم کرد.

وی رقم درآمد حاصله مالیات بر ارزش افزوده در سه ماه سوم پاییز را بیش از 1000 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درآمدهای این دوره نسبت به دوره سه ماهه قبل 200 میلیارد تومان افزایش داشت که این رقم مربوط به اجرای مرحله چهارم مالیات بر ارزش افزوده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور : رقم درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده برای سال آینده را 29 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم هنوز نهایی نشده است اما پیش بینی می کنیم که رقم نهایی در حدود 29 هزار میلیارد تومان باشد که در مقایسه با امسال 20 درصد افزایش نشان می دهد.

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =