۴۰۰ نفر برای انتخاب بهترین‌های سینمای ایران رای دادند

منوچهر شاهسواری اعلام کرد که در بیست و یکمین دوره جشن خانه سینما بیش از ۴۰۰ رای در مرحله اول شمارش شد که نشان‌دهنده مشارکت بیش از ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تقدیر از نامزدهای بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران (جشن خانه سینما) شامگاه دوشنبه هفتم مرداد با حضور اهالی سینما در تالار پذیرایی ماهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کامران ملکی یکی از اعضای هیات مدیره خانه سینما گفت: «امسال تصمیم گرفتیم تا بیست و یکمین دوره جشن خانه سینما را با مراسم تجلیل از نامزدهای این جشن آغاز کنیم تا به نوعی یک دورهمی هم برای اهالی سینما باشد.»

در ادامه این مراسم رامین حیدری فاروقی رییس انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی، درباره فعالیت‌های این انجمن در زمینه داوری جشن بیست و یکم، بیان کرد: «اتفاق مثبتی که امسال در جشن بیست و یکم رخ داد، برگزاری چنین مراسمی برای نامزدها بود، ما در انجمن عالی با هدف درک بهتر تولید و داوری مناسب فعالیت خود را ادامه دادیم و چیزی که درباره مفهوم انجمن عالی شنیدیم یا اینکه خواهیم شنید به‌ ویژه از جشن بیست و یک تا بیست و دو بیشتر خواهید شنید به این دو معنا بستگی دارد. درک و داوری. ارتقای کیفی تولید و عرضه از ارکان برگزاری جشن است، طبیعی است که رسیدن به ایده‌آل‌ها برای برگزاری هر چه بهتر جشن مسیری سخت و دشواری است. با این حال اگر بررسی آثار در طول اکران و کیفیت فیلم‌ها در طول سال انجام شود اتفاق بهتری را رقم خواهد زد.»

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به جایگاه اهالی سینما گفت: ما به عنوان اهالی سینمای ایران باید بدانیم بنیان تمدن جهان تصویر است و بدون تصویر ما و سینما معنایی ندارد. امسال بیش از ۴۰۰ رای در مرحله اول شمارش شد که نشان‌دهنده مشارکت بیش از ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.»

مدیرعامل خانه سینما ادامه داد: «امشب بی‌مقدمه و بی‌حاشیه از رئیس انجمن هنرهای علوم و فنون سینمای ایران پرده‌برداری کردیم. امیدوارم رامین فاروقی با همت دوستانش در انجمن بتواند یک بنیاد حرفه‌ای را در این امر فراهم کنند تا همین جا هم اتفاقات خوبی را رقم زدند. هنرمندان سینمای ایران در ایام سیل جنوب و بخشی از شمال به سهم خودشان کار مهمی را انجام دادند به نمایندگی از دوستانمان در سینمای ایران یک قول اخلاقی دادیم و در هشتم شهریور امکان ساخت ۲۱ خانه در مناطق سیل‌زده به حرمت بیست و یکمین جشن سینمای ایران ساخته و یا بازسازی کنیم. امیدوارم روز ۲۱ شهریور روز ملی سینما که با ایام محرم مقارن شده است بتوانیم در مناطق سیل‌زده بخشی از ساخت و ساز و یا بازسازی خانه‌ها را انجام بدهیم.»

پس از صحبت‌های مدیرعامل خانه سینما، مراسم تقدیر از نامزدهای بیست و یکمین جشن سینمای ایران برگزار شد.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =