وزیر دفاع در خصوص ادعای شبکه تلویزیونی "سی ان ان" مبنی بر سرمایه گذاری وی ( 32 میلیون دلار در امارات متحده عربی، 65 میلیون دلار در ترکیه، 122 میلیون دلار در آلمان) در بانکهای کشورهای دیگر گفت: ما همه را به آنها می بخشیم، بروند بگیرند.

سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با مهر، در خصوص ساخت موشکهای برد بلند "اس300" گفت: وزارت دفاع ساخت موشکهای برد بلند را در دستور کار دارد و تاکنون گامهای خوبی هم در این زمینه برداشته است.

مهم ترین اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عبارت است از:

  • فرآیند تولید موشک های برد بلند اس 300 مستلزم طی زمان مورد نیاز است. ما اساسا بدنبال ساخت موشکهای دوربلند "اس300" و "اس400" نیستیم بلکه بدنبال تولید سامانه های پدافند هوایی برد بلند بومی خود هستیم.
  • انشاءالله به حول و قوه الهی و همت متخصصان داخلی در آینده ای نزدیک بتوانیم به تولید انبوه سامانه های پدافند هوایی برد بلند بومی برسیم.
  • وزارت دفاع پروژه هایی در عرصه های هوافضا، موشکی و الکترونیکی را در دهه فجر آماده افتتاح وبهره برداری دارد که بخشی از آنها افتتاح شده وبرخی دیگر هم در دست افتتاح است.
  • با توجه به پیشرفتهایی که هم اکنون در زمینه هوافضا به آنها دست یافته ایم تصور می کنید تا چند سال آینده ایران بتواند انسان به فضا بفرستد. آقای رئیس جمهور از مسئولان ذیربط خواستند زودتر از 10 سال این امر اتفاق بیفتد و من هم امیدوارم که در این مدت بتوان به خواسته رئیس جمهور پاسخ  مثبت داد.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =