جواد طوسی منتقد فیلم ابراز امیدواری کرد که آثار راه یافته به بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم فجر در اکران عمومی با مشکل روبرو نشوند.

به گزارش خبرآنلاین، جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی «مرگ کسب و کار من است» به کارگردانی امیر ثقفی در اولین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر با حضور علی‌اکبر ثقفی تهیه‌کننده، پژمان بازغی، امیر آقایی، کامران تفتی بازیگران، مستانه مهاجر تدوینگر و جواد طوسی منتقد در سالن نشست‌های برج میلاد برگزار شد. 

در ابتدای این نشست جواد طوسی گفت: «از سیاست‌گذاران جشنواره توقع دارم فضای امنی را به وجود بیاورند که جوان‌ها خلاقیت‌هایشان را به تصویر بکشند، چرا که خوشبختانه تعداد زیادی از فیلم‌ها در این دوره از جشنواره کار جوان‌های فیلمساز ما از نسل سوم و چهارم است.» 

او در ادامه گفت: «سئوالی که از ابتدای جشنواره  ذهن مرا درگیر کرده  موبوط به اضافه شدن بخشی به نام «نوعی نگاه» در جشنواره امسال است. اگر فیلمی مجوز ساخت گرفته، اضافه شدن این بخش برای اکران آن چه مفهومی دارد؟»

طوسی افزود: «اگر قرار است از موضع دلسوزانه به این نوع فیلم‌ها نگاه شود بهتر است، در مرحله بازبینی فیلمنامه تمام ملاحظات در نظر گرفته شود و یا حرف نهایی زده شود تا با حجم انبوهی از فیلم‌ها که قطعا بسیاری از آن‌ها کیفیت خوبی نیز دارند و مهم‌تر از آن نیروی انسانی زیادی برای ساخت این فیلم انرژی گذاشته اند دچار جرح و تعدیل نشود، امیدوارم فیلم های بخش «نوعی نگاه» در اکران عمومی نیز با مشکلات اکران روبرو نشوند.»

امیر ثقفی هم در این نشست گفت که هر روز 110 کیلومتر برای رفتن به لوکیشن وقت صرف می­شد و در کل می­توانم بگویم این فیلم در شرایط بسیار سختی به لحاظ مسائل جوی ساخته شد.

 وی در ادامه افزود: در کل برای این فیلم 50 جلسه فیلمبرداری داشتیم  و در یک زمان 4 ماهه و با حدود 2 ماه پیش­تولید این فیلم ساخته شد. لوکیشن در منطقه مازندران  و یک منطقه کوهستانی یخی بود که هر روز 110 کیلومتر برای رفتن به لوکیشن وقت صرف می­شد. در کل می­توانم بگویم این فیلم در شرایط بسیار سختی به لحاظ مسائل جوی ساخته شد.

پژمان بازغی و مستانه مهاجر

 پژمان بازغی هم درباره نقش خود در فیلم «مرگ کسب و کار من است» گفت:« در طول 2 ماه پیش تولید این فیلم  بیشتر وقتم را صرف مطالعه فیلمنامه و آشنایی با شرایط فیلمبرداری کردم و می­دانستم که شرایط سختی بر این فیلم حاکم است.»

این بازیگر در ادامه افزود: «ایمان داشتم که امیر ثقفی به کارش مسلط است و از طرفی، برای من نکته قابل توجه این نقش، این بود که کمترین دیالوگ را دارد و با بازی در آن، می­توانم بازی در سکوت را تجربه کنم.»

مستانه مهاجر در ادامه این نشست درباره تدوین این فیلم سخن گفت: «خوشحالم که در این فیلم به عنوان تدوینگر حضور داشتم  و به نظر من امیر ثقفی به دلیل تفکر و نوع جهان بینی خاصی که دارد، آدم خارق­العاده­ای است و بعد از خواندن فیلمنامه، مصمم شدم که در این کار حضور داشته باشم.»

امیر آقایی بازیگر نقش دوم فیلم «مرگ کسب و کار من است» نیز با اشاره به عنوان فیلم گفت:« عنوان فیلم وام گرفته از یک متن ادبی است و این موضوع برای من که با ادبیات بسیار عجین هستم، اتفاق خوبی بود.» او گفت: این فیلم، تلخ است چرا که دغدغه روزمره آدم­ها را به تصویر می­کشد.

نشست نقد و بررسی فیلم مرگ کسب و کار من است

کامران تفتی بازیگر دیگر این فیلم نیز در ادامه نشست  درباره نحوه همکاری با امیر ثقفی گفت: احساس می­کنم که سازنده این فیلم به­شدت دچار واقعه سواد و اندیشه سینما است. من با عشق این فیلم را کار کردم  و بازیگران و عوامل این فیلم پازل قدرتمندی را به وجود آوردند. این فیلم به­شدت نیاز سینمای ما است و این جنس روایت بسیار نایاب است.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از تاریخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبیری مهدی مسعودشاهی در تهران برگزار می‌شود.

5254

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا CZ ۰۵:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۷
    3 1
    با سلام - "مرگ کسب و کار من است" در اصل نام کتابی در مورد زندگی رودولف هس، فرمانده کمپ آوشویتس در طی جنگ جهانی دوم میباشد.
  • هادي IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۷
    3 0
    رضا جان مرگ كسب و كار من است عنوان كتابي است از روبر مرل. رودلف هس هم يكي از اعضاي حزب نازي بود كه در سال 1942 براي مذاكره با انگليسي ها به لندن رفت كه در آنجا دستگير و محاكمه شد و در سال 1993 درگذشت.
  • gole_sorkho_sefid@yahoo.com US ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    2 1
    نخستین فیلم که دیدم و افسرده شدم. آخرالزمان سرخپوست ها بود و دومین فیلم که دیدم و افسرده شدم همین فیلم وحشتناک بود