۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۱

ایسنا: صدها تن از مردم اردن بعد از نماز جمعه در دو تظاهرات جداگانه اصلاحات سیاسی را خواستار شدند.

درحالی که دولت جدید به ریاست معروف البخیت طی دو روز آینده اعلام خواهد شد ، مردم اردن در دو تظاهرات که یکی ازمقابل مسجد صلاح الدین درنزدیکی مقر نخست وزیری آغاز شد، خواستار اصلاحات شدند.

این تظاهرات بنا به دعوت حزب جبهه‌ی کار یکی از بزرگترین احزاب مخالف و از شاخه‌های سیاسی اخوان المسلمین اردن برگزارشد و در آن حزب خلق الوحده و دیگر احزاب مخالف و اتحادیه‌های کارگری حضور داشتند. تعداد تظاهرکنندگان بیش از یک هزارتن اعلام شد.

به نوشته‌ی روزنامه‌ی کویتی الرای العام، هم‌چنین صدها تن دربرابر مقر نخست وزیری شعار اصلاحات و تغییر را سردادند.

این تظاهرکنندگان شعارهایی نظیر " ما البخیت رانمی‌خواهیم " و" مردم خواهان تغییر هستند" سردادند. آنها سپس به سوی مقر سفارت مصر درامان حرکت کردند. در کمتر از یک کیلومتری این تظاهرات 600 تظاهر کننده‌ی دیگر نیز در راستای همبستگی با انقلاب مصر دست به تظاهرات زدند.

همام سعید،‌ دبیر کل گروه اخوان المسلمین در اردن بیان داشت: ما دراین تظاهرات مردمی حمایت خود را از مردم مصر اعلام می‌کنیم.

این تظاهرات یک روز بعد از دیدار ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با رهبران جنبشهای اسلامی که مثبت و صریح ارزیابی شد، برگزار شد.

در تظاهرات دیگری درامان تظاهرکنندگان تشکیل دولت نجات ملی را خواستار شده و استعفای البخیت را خواستارشدند.

همچنین هیلاری کلینتون، وزیرامور خارجه آمریکا نیز با ملک عبد الله دوم تماس تلفنی برقرار کرد و حمایت خود را از این کشور در این شرایط سخت اعلام نمود.

فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه‌ی آمریکا بیان داشت: کلینتون به مدت 15 دقیقه با پادشاه اردن مذاکره کرد .

وی گفت: آمریکا به همکاری با البخیت واعضای دولتش امیدوار است.

کراولی بیان داشت: آمریکا و اردن باید روابط ویژه خود را حفظ کنند. ما برنامه‌هایی برای حمایت از اقتصاد اردن داریم و با اردن در زمینه‌ی اصلاحات همکاری خواهیم کرد.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =