۰ نفر
۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳

ژنرال مانوئل فارفان بعد از 33 روز از شروع کارش بعنوان رییس پلیس مرزی مکزیک ترور شد.

به گزارش سایت تگزاس گاپ وت شهر مرزی ن.وو لاردو مردان مسلح با حمله به خودروی حامل ژنرال در شامگاه چهارشنبه وی را به ضرب گلوله از پای در آوردند. ژنرال بازنشسته و قهرمان مبارزه با کارتل مواد مخدر لوس زتاس نزدیک اداره اش توسط مردان ناشناس به قتل رسید. اوراردو سانچز سخنگوی دادگستری گفت ژنرال مانوئل از اول ژانویه به سمت رییس پلیس شهر مرزی و خطرناک ن.وو لاردو منصوب شده بود.

جزییات ترور و تعداد قربانیان حادثه منتشر نشده است اما هنگام ترور 5 تن از نیروهای امنیتی همراه وی بوده که ظاهرا کشته شده اند. این شهر اخیرا جولانگاه جنگ میان بقایای کارتل مواد مخدر لوس زتاس و کارتل پر زور گلف شده بود. در آخرین مصاحبه ژنرال مانوئل به مطبوعات تصاویری از مظنونینی (کیوتون ها معروف به گرگ های دشت)را نشان داد که قصد دستگیری آنها را دارد. این اولین باری بود که تصاویر مظنونان به معرض عمومی نمایش داده شد. گرگ های دشت مردان مکزیکی هستند که شبانه با مواد مخدر از مرز مکزیک وارد امریکا شده بعد از اجرای منویات روسای کارتل ها با مدارک شناسایی جعلی دوباره به مکزیک باز می گردند.

وی یکی از 11 افسر مکزیکی بود که بعنوان مبارزان با کارتل های مواد مخدر معروف بود و دو بار تلفنی در طول مدت خدمت جدیدش در این شهر تهدید شده بود. بسیاری از مردم شهرهای مرزی که از هویت قاچاقچیان اطلاع دارند از ترس اقدامات تلافی جویانه حاضر به همکاری با پلیس نیستند و به همین دلیل پلیس مرزی همیشه به مشکلاتی از این دست روبرو است.

 /56

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =