«ویکی‌لیکس» مدعی شد که نیروهای نظامی ایران به علت دشواری دسترسی به وسایل نقلیۀ نظامی مناسب، از خودروهای ساخت شرکت «فیات»، «رنو» و «پژو» به عنوان پلتفورم موشک استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، وب‌سایت «تلگراف» بر اساس اسناد «ویکی‌لیکس» ور در راستای سیاست های وهم آفریناته غرب درباره ایران نوشت: موساد در مورد خودروهای جرح‌وتعدیل شدۀ تهران برای برنامۀ موشکی‌اش به‌شدت نگران است، به‌حدی که از ایالات متحده خواسته تا برای توقف ارائۀ این وسایل به ایران، به این شرکت‌ها فشار آورد. 

مسؤولان رژیم صهیونیستی در اکتبر سال 2007 در جلسه‌ای امنیتی با مقامات آمریکایی این نگرانی خود را مطرح کردند. طی این جلسه آن‌ها عکس‌هایی را از سیستم‌های موشکی ایران نشان دادند که توسط طیفی از وسایل نقلیۀ غیرنظامی –مرسدس، تویوتا و هوندا- یدک کشیده یا حمل می‌شوند. 

بر اساس گزارش این جلسه که توسط یک مقام آمریکایی نوشته شده، اسراییلی‌ها همچنین اظهار نگرانی کرده‌اند که کارخانه‌های خودروساز فرانسوی می‌توانند ندانسته‌ حامی تلاش‌های تهران برای تولید تسلیحات کشتار جمعی باشند. 

این مقام آمریکایی نوشت: نمایندۀ موساد خاطرنشان کرد که دو کارخانۀ بزرگ خودرو -رنو و پژو- در ایران در حال تولید ماشین هستند. او اصرار داشت که آمریکا به آن‌ها بگوید فعالیت‌هایشان کمک به برنامۀ تسلیحات کشتار جمعی ایران است.  

بنا بر گزارش این مقام آمریکایی، نمایندۀ موساد اذعان کرد که به لحاظ قانونی آن‌ها کار نادرستی انجام نمی‌دهند، اما این‌که به آن‌ها نشان دهیم چگونه تجارتشان به تکثیر تسلیحات اتمی کمک می‌کند، احتمالاً ارزشمند است.  

ترجمه: رضا دانشمندی

/30117

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ra_wot IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
    0 0
    Roa !
  • بدون نام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
    0 0
    ما که تا ایران خودرو و سایپا با اون ماشینهای با کیفیتشون هستند از هیچی نمی ترسیم!