۴ نفر
۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
نسخه شفابخش برای نصف شدن قیمت مسکن

تسنیم نوشت: کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به وجود ۲.۶ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور، گفت: با ورود این خانه‌های خالی به بازار، قیمت مسکن ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

افشین پروین پور با اشاره به این‌که مطابق آمار مرکز آمار ایران هم‌اکنون ۲.۶ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم، اظهار کرد: از این تعداد واحد مسکونی بیش از ۵۰۰ هزار واحد در تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: خانه‌های خالی ظرفیت بزرگی در کشور به شمار می‌رود که معطل مانده و باید هر چه سریع‌تر به چرخه مصرف وارد شود.

وی تاکید کرد: این واحدهای مسکونی ثروت ملی هستند و عقلانی  و اصلا درست نیست ظرفیتی عظیم این‌چنینی بلااستفاده بماند.

کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر این‌که این ظرفیت در کشور قابل جایگزینی نیست، افزود: نباید دولت اجازه دهد مثلا فردی ۵۰ دستگاه واحد مسکونی داشته باشد و آنها را خالی نگه دارد تا بعدا با قیمت‌های بالا به فروش برساند.

پروین‌پور با بیان این‌که بحث خانه‌های خالی باید از چرخه انحصار خارج شود، گفت: در دنیا با ابزار مالیات بر خانه‌های خالی اجازه نمی‌دهند واحد مسکونی خالی بماند؛‌ زمین متعلق به همه است و نمی‌توانیم و نباید اجازه داد در این بخش انحصار به وجود آید.

وی با اشاره به این‌که ارزش خانه‌های خالی در تهران بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، اظهار کرد: چنانچه خانه‌های خالی با یک نرخ موثر شناسایی شده و از آنها مالیات دریافت شود به طور قطع قیمت مسکن ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

۲۲۶۲۲۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    این کار شدنی است و در دنیا شده اما یک مشکلی وجود دارد و اون اینه که خانه های خالی مال از ما بهتران است . حالا جرات داری ازشون مالیات بگیری؟ صاحاب مملکت هستند. چند تا برج که چیزی نیست. کسی هست که اون جسارت را داشته باشه؟ اون جسارت برای یکپارچه کردن ایران و تحت قانون درآوردن قدرتمندان فعلی رو داشته باشه
  • FR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    ارزش یک ملک در تهران و هر شهر دیگری، صرفا وابسته به خود آن ملک نیست، امتیازاتی قیمت ملک را تحت تاثیر قرار میدهند که صاحب ملک یا سازنده آن در بوجود آمدن آنها نقشی نداشته و این امکانات از دارایی همه مردم فراهم شده است، مثلا مراکز بزرگ خرید، پارک ها و فضا های سبز شهری، امکانات زیربنایی مثل مترو، اتوبان و...، پس کاملا منطقی است که در امکان استفاده و مالکیت ساختمان ها در شهر ها محدودیت هایی اعمال شود، فردی که ساخت و ساز میکند باید ملزم به فروش ملک در زمان مشخصی باشد، و کسی که چندیدن ملک دارد باید بعنوان شغل مالیات هم بپردازد، سرمایه هایی که در خودرو و ملک بلوکه شده است باید به چرخه تولید وارد شود
  • حسن AE ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    فقط ۵۰۰هزار خونه خالی در تهران هست اگه بیشتر نباشه
  • DE ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    کارشناس اقتصادیمون رو ببین! نصف! هر موقع قیمت خودرو و ارز و شیر و پنیر و چیپس نصف شد، مسکن هم نصف می‌شه.
  • DE ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    یعنی اگر کاهش ۵۰درصدی مسکن صورت بگیرد .انگار روح جامعه دوباره زنده وشاد میشود...ولی چنین کاری را بعید میدانم........لعنت خدا بر گرانفروش