بارش برف تا اواخر روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت، اما برای روز جمعه هیچ بارشی در تهران پیش بینی نمی شود.

مدیر کل پیش بینی آب و هوای کشور گفت: دمای هوا در بیشتر استان‌های کشور 8 درجه کاهش خواهد یافت و از عصر روز چهارشنبه نیز پایتخت برفی خواهد شد.

 پرویز رضازاده با بیان این مطلب اظهار داشت: بارش باران در تهران تا امروز به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت و از عصر  روز چهارشنبه، این بارش به همراه کاهش تقریبی دما به برف تبدیل می شود. بارش برف تا اواخر روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت، اما برای روز جمعه هیچ بارشی در تهران پیش بینی نمی شود. دمای هوا در این روز به چهار درجه زیر صفر می رسد.

به گزارش برنا، وی افزود: از عصر روز شنبه دوباره شاهد افزایش ابر و آغاز بارش ها خواهیم بود.

مدیر کل پیش بینی آب و هوای کشور در ادامه درباره بارش در استان های غربی کشور گفت: بارش به صورت باران و برف در همه استان های کشور طی 48 ساعت آینده ادامه خواهد داشت و روز جمعه برای غالب استان ها بارش پیش بینی نمی شود. از روز پنجشنبه الگوی بارشی فقط مناطق سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رضازاده در ادامه با اشاره به کاهش 8 درجه ای دما در اغلب استان های کشور خاطر نشان کرد: کاهش دما در مناطق غربی از روز پنجشنبه آغاز می شود و در مناطق شرقی از روز شنبه با کاهش دما مواجه خواهیم بود.

سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرد: آخرین نقشه های پیش یابی در روز پنجشنبه عبور موج تراز میانی جو را در غالب نقاط نشان می‌دهد که به تناوب ابرناکی، بارش باران و در نواحی جنوبی با رعد و برق و در نواحی مرتفع و سرد سیر بارش برف پیش‌بینی‌ می‌شود.

شایان ذکر است، در 24 ساعت اول بارش در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، تنگه هرمز و برخی مناطق شرق از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. از بعد از ظهر روز پنجشنبه از سمت غرب کشور از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و به تدریج از اواسط روز جمعه از نوار شرقی کشور خارج خواهد شد و این در حالیست که از سمت غرب سامانه بارشی دیگری کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و بارش‌ها آغاز خواهد شد.

44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =