۰ نفر
۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۶

فارس: وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که سفیر آمریکا در قاهره با محمد البرادعی یکی از سران مخالف دولت مصر گفت‌وگو کرده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، وزارت خارجه آمریکا دیروز اعلام کرد که "مارگارت اسکوبی " سفیر این کشور در قاهره با "محمد البرادعی " رهبر جریان ملی تغییر در مصر گفت‌وگو کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، اسکوبی در این دیدار تاکید کرده که آمریکا از انتقال دموکراتیک قدرت به صورت منظم حمایت و پشتیبانی می‌کند.

"فلیپ کرولی " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از طریق صفحه شخصی خود در تویتر اعلام کرد که اسکوبی با البرادعی تماس گرفته است، وی البته در این خبر به جزئیات بیشتری از این تماش اشاره‌ای نکرد.

به نظر می‌رسد که آمریکا به این نتیجه رسیده است که راه اعتراضات مردمی علیه مبارک بی بازگشت است و باید به خواسته‌های آنان در خارج کردن وی از کشور تن داد.

آمریکا پیش از این از مبارک خواسته بود تا برای ساکت کردن مردم اصلاحاتی را در بخش های مختلف این کشور انجام دهد، البته مبارک که فریفته قدرت استبدادی خود در این کشور شده بود، هرگز به این خواسته مشروع و قانونی مردم مصر تن نداد و در طول سی سال حکمرانی خود با استبداد و خفقان با جنبش‌های اعتراضی مقابله کرد.

البرادعی دیروز در گفت‌وگو با سی ان ان از آمریکایی‌ها خواسته بود که از حمایت از مبارک دست بردارند، وی گفته بود که شما باید با مردم مصر اعتماد سازی کنید نه با کسانی که مردم را سرکوب می کنند.48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۳
    0 0
    اولا از کجا فهمیدید معامله کرده است ثانیا به ما چه (سنه منه نه)؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام DE ۰۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۳
    0 0
    الرادعی مامور بثمر رساندن انقلاب رنگی کشورهای غربی در مطر است تا انقلاب مردم را برباید و از تعمیق آن جلو گیری کند غرب که میداند همه دیکتاتورهای سابق از جمله حسنی مبارک لب گور نشسته اند در صدد جایگزینی برای آنهاست تا ابتکار عمل را در دست بگیرد و نگزارد تا مردم و رهبران آنها قدرت را دردست بگیرند ولی کور خوانده اند
  • شهرام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
    0 0
    کاش خروش مردمی مصر که بیشتر اون بخاطر به ستوه اومدن از حکومتهای وابسته و نوکر غرب هست دزدیه نشه و منطقه رنگ روی اسلام واقعی بگیره تا دیگه امریکایی ها نتونن در کشورهای اسلامی رسوخ کنه
  • بدون نام DE ۰۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
    0 0
    آتفاقا آمریکایی ها در صدد ایجاد یک جبهه مذهبی برای جلوگیری از همکاری منطقه ای هستند. آمریکا و غرب بیشتر بفکر آینده هستند تا اروپا و اسرائیل را از نظر امنیتی تضمین کنند. تجربه نشان داده است که در صد سال گذشته همیشه مذهبیون منطقه دودستی خودرا تسلیم استعمار و قدرتهای جهانی کرده اند