سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به قرار داشتن نام صالحی در فهرست تحریم اتحادیه اروپا گفت: این امر مانعی در کار وزیر امور خارجه نخواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین رامین مهمانپرست در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به اظهارات اخیر باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در سخنرانی سالیانه در کنگره این کشور مبنی بر تشدید تحریم ها علیه ایران گفت: این دست اظهارات اوباما مبنی بر تشدید تحریم ها در آغاز سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم ما اهمیتی ندارد.

وی تحولات منطقه را ناشی از دخالت ها و برخوردهای از موضع بالای آمریکا دانست و گفت: تصور اینکه سایر کشورها حق تعیین سرنوشت خود را ندارند تصور اشتباهی است و بهتر است اوباما از این توهم خارج شود و به آغوش ملت ها باز گردد و بداند ادامه این مسیر از بین رفتن آبروی آمریکا را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص شعار علی اکبر صالحی به عنوان «دیپلماسی تحول گرا» گفت: این موضوع چارچوبی است که همواره در دستور کار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده است و از این پس تمرکز بیشتری بر روی این محورها صورت می‌گیرد. با توجه به تحولات سریع منطقه و نظام بین‌الملل دستگاه دیپلماسی باید خود را با شرایط تطبیق دهد و دائماً تحولات را بررسی کرده و اقدامات لازم را صورت دهد تا اهداف کلان سیاست خارجی محقق گردد.

وی با تاکید بر اینکه خطوط کلی سیاست های خارجی توسط رهبر معظم انقلاب طراحی می شود در رابطه با تغییرات آینده وزارت خارجه تصریح کرد: ساختار وزارت خارجه ظرف سالهای گذشته در مقاطع مختلف همواره ارزیابی شده و با توجه به شرایط برای اینکه اهداف سیاست خارجی بهتر محقق شود، تغییراتی صورت گرفته که طبیعی است و در دستگاه‌های سیاست خارجی همه کشورهای جهان امری مرسوم است.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • tofangdar US ۱۵:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    0 0
    are rast mige aslan tasir nemizaran.rooz be roozam dare behemoon misaze.