۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳

یک کارشناس مسائل عربی با اشاره به اینکه شرایط مصر بسیار حساس و پیچیده است و بازیگران مختلفی درگیر این بحران هستند، تصریح کرد ارتش مصر،آمریکا،اسراییل،مردم و نخبگان سیاسی و حزبی این کشور در مبارزه‌ای حساس و تعیین کننده به سر می‌برند.

 

 

 

 

 محمد فرازمند سفیر اسبق ایران در بحرین در گفتگویی با خبر در پاسخ به این سوال که اگر مبارک را رفتنی بدانیم، تکلیف روند صلح اعراب و اسراییل چه می‌شود،گفت:آزاد شدن پتانسیل‌های استثنایی مصر از سلطه دیکتاتوری رژیم کنونی، پشت اسراییل را به لرزه درمی آورد و ممکن است در صورت استقرار یک نظام مردمی در مصر،شرایط اعراب و اسراییل به شرایط قبل از صلح کمپ دیوید بازگردد.

وی در ادامه افزود: لذا احتمال می دهم که گرچه غرب با رفتن مبارک برای فرو نشاندن غضب مردم مصر موافقت کند ولی برای تغییر نظام مصر بیش از تونس مقاومت نشان خواهد داد.به خیابان آوردن ارتش و تغییر دولت و تعیین عمر سلیمان به معاونت رییس جمهور را باید در چارچوب تلاش غرب برای حفظ نظام مصر تلقی کرد.مردم نیز به خوبی این نکته را می‌دانند و به همین دلیل بر سقوط نظام اصرار دارند.

فرازمند اظهار داشت: مبارزه مردم تونس و مصر اکنون دیگر از سطح مبارزه با دیکتاتورهای محلی گذشته و آنها برای تغیبر نظام در ستیز با نظام سلطه بین‌المللی حامی اسراییل هستند.16146

 

 

متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =