۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۸

فارس: یک روزنامه آلمانی در گزارشی ضمن مقایسه رئیس‌جمهور مصر با فراعنه نوشت که مردم این کشور تنها در صورتی آرام خواهند شد که رئیس جمهور از سمت خود برکنار و محاکمه شود.

به گزارش"زوددویچه " در گزارشی با عنوان "فرعون در مخفیگاه " و در بررسی نا‌آرامی‌های اخیر مصر نوشت که "حسنی مبارک " باید در دادگاه حاضر شده و محاکمه شود و این تنها راهی است که به وسیله آن می‌توان یک بار دیگر مصر را به آرامش رساند چرا که مصر به جهتی می‌رود که تمایلی به مبارک ندارد و شخص رئیس‌جمهور نیز با رویکردی که در پیش گرفته به تنش‌های به وجود آمده دامن می‌زند.

این روزنامه آلمانی نوشت که همه چیز در مصر به پایان کار مبارک و استعفای وی از سمت خود بستگی دارد و تنها در این صورت کشور آرام می‌شود اما مبارک با ترس و وحشت به دامن قدرت چنگ انداخته و تنها کاری که می‌کند این است که برای توجیه خود می‌گوید: "من باعث بحران نشدم. "

در این گزارش آمده است که در واقع مبارک که مدت زمان زیادی است دیگر قدرتی ندارد و تنها با به کارگیری ناامیدانه پلیس و نیروهای امنیتی علیه مردم باعث گسترش دامنه تنش‌های به وجود آمده می‌شود که این نیز نشانه‌ای از بی‌فکری وی است. چرا که هر چقدر که ترس مردم مصر از قدرت حاکم بیشتر شود، به همان میزان نیز به انقلابی که در پیش دارند علاقمندتر می‌شوند و می‌توانند رئیس جمهور و وابستگانش را از قدرت خلع کنند.

براساس این گزارش، مبارک که به مدت 3 دهه مصر را به شدت تحت کنترل داشت حال یک‌بار دیگر تمایل دارد که همچون پدری قدرتمند کشور را اداره کند و او تنها کسی باشد که مردمش را از بحران و ناآرامی حفاظت می‌کند و درباره نظم و حقوق (ملی) نگران است. اما اکنون این ارتش است که با اعمال خشونت سعی در آرام کردن مردم دارد تا مبارک و وابستگان وی مدتی بیشتر بتوانند در موضع قدرت باقی بمانند و اگر اینچینی نشود؟ دیگر باقی ماندن رئیس‌جمهور سالخورده در مسند قدرت ارزشی ندارد و وی تبدیل به فرعونی خواهد شد که جسدش در زیر زمین نگهداری می‌شود. به عبارتی اگر مبارک از صحنه کنار برود باعث نجات کشورش خواهد شد.

زوددویچه با اشاره به هرج و مرج‌های روزهای اخیر در مصر و غارت یک موزه و به دنبال آن شکسته شدن مجسمه‌ای 5 هزار ساله نوشت که برای مبارک این موضوع که کشورش در حال نابودی است، اهمیتی ندارد او فقط تلاش می‌کند تا همچنان در موضع قدرت باقی بماند و در این بین، این مسئله که مردم به دنبال تیر‌اندازی کشته می‌شوند و اماکن عمومی غارت می‌شوند برای رئیس‌جمهور مصر مهم نیستند. وی نیز مانند "نیکلا چائوشسکو " دیکتاتور پیشین رومانی بر صندلی خود تکیه زده است و با در نظر گرفتن همه این موارد می‌توان پیش‌بینی کرد که چه سرانجامی در انتظار اوست.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =