روایت تازه از نگاه خاص کیارستمی در «سفر به صبح»

مهر نوشت: نمایشگاه گردان، نمایشگاه «سفر به صبح» می‌گوید در این نمایشگاه نگاه و قدرت خاص عباس کیارستمی در تبدیل یک اندیشه به اثر هنری را که در آثار عکاسان جوان و نوظهور هم وجود دارد، به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه عکس، چیدمان و مالتی مدیا «سفر به صبح» سومین سالانه بزرگداشت عباس کیارستمی است که عصر دیروز (جمعه ۳۱) خرداد در گالری ایوان گشایش یافت.

در این نمایشگاه آثاری از علی نیک رفتار، محمد فوقانی، حسن شجاعی، مهدی حیدری، مسعود اشتری، امید صالحی، حسن هندی، حافظ احمدی، امیر عابدی، بابک برزویه، جلال حمیدی، سحاب زری باف، سمیه جعفری، حبیب مجیدی، مهدی دلخواسته، حسام خلوصی، آرمین امیریان، آرزو اتحاد، ایران انتظام، عبدالرضا نیکو، عباس ابهری، مریم مجد و رز ارغوان آذر به نمایش درآمد. همچنین تعدادی از عکس های کمتر دیده شده عباس کیارستمی در ابتدای ورود به گالری ایوان چشم نواز بودند.

در افتتاحیه این نمایشگاه هنرمندان و سینماگرانی چون فاطمه معتمدآریا، سیف‌الله صمدیان، حبیب رضایی، محمد سریر، جمشید گرگین، بهرام رادان، حبیب اسماعیلی، مجید مظفری، محمدرضا غفاری، شقایق فراهانی و… حضور داشتند.

نمایشگاه گردان «سفر به صبح» با تاکید بر اینکه همیشه تحت تاثیر نگاه عباس کیارستمی قرار داشته است، درباره قالب‌های تصویری به کار گرفته در این نمایشگاه توضیح داد: «وقتی عباس کیارستمی به طبیعت نگاه می‌کرد، نوعی دریافت هنری از آن استخراج می‌کرد که در واقع نگرش هنری ناب نامیده می‌شود به این معنی که پیچیده می‌دید اما ساده بیان می‌کرد. این در حالی است که برخی از هنرمندان ساده می‌بینند و در آثارشان پیچیده بیان می‌کنند، به همین دلیل قدرت خارق‌العاده عباس کیارستمی در تبدیل کردن یک اندیشه به اثر هنری شگفت‌انگیز بود. او همچنین با رسانه‌های مختلف و همگام با تکنیک‌های نوین هنری آثارش را به ثبت می‌رساند به همین دلیل بیان هنری پیشرویی را از او شاهد بودیم که نمی‌توان آن را با آثار هیچکدام از هم‌نسلانش مقایسه کرد. به همین دلیل در نمایشگاه «سفر به صبح» سعی کردیم از هنرمندانی بهره بگیریم که تحت تاثیر نگاه خاص کیارستمی، حرف جدیدی برای بیان (زبان شخصی هنرمند) دارند.»

منصوری بیان کرد: «وقتی به آثار کیارستمی نگاه می‌کنیم دیگر به طبیعت کاری نداریم و به مفهومی که نشان‌دهنده طبیعت است، می‌نگریم انگار که تصاویری ساده آدمی را به دنیای حکمت و سلوک می‌برد.»

او با بیان اینکه گالری ایوان از هنرمندان جوان و نوظهور حمایت می‌کند، درباره جایگاه نمایشگاه اظهار کرد: «این نمایشگاه جهشی برای عکاسی کشور به حساب می‌آید.»

سومین سالانه بزرگداشت عباس کیارستمی در قالب نمایشگاه «سفر به صبح» توسط گالری ایوان و با همراهی انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران از ۳۱ خرداد در گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مریم شرقی، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، ابتدای خیابان لسانی، بن بست حمید، شماره یک آغاز به کار کرد و تا ۱۴ تیر ادامه خواهد داشت.

۲۵۸۲۴۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =