مدیر عامل کشتیرانی دریایی خزر در رابطه با مشکلات اجرای هدفمند کردن یارانه ها و اثرات آن بر سوخت کشتی ها توضیح می دهد.

مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر گفت :عدم حمایت از ناوگان کشتیرانی کشور در دریای خزر موجب کاهش فعالیت و در نهایت رکود این ناوگان به نفع رقبای منطقه می شود.
بر اساس گزارش شبکه دریایی"محمد رضا قادری" در خصوص مشکلات اجرای طرح هدفمند سازی یارانه و اثرات آن بر سوخت کشتی ها در دریای خزر گفت: محدودیت ها و تهدیدات ناشی از تحریم های اخیر اتحادیه اروپا و آمریکا بر ناوگان دریایی ایران در این دریا مشکلاتی را برای این شرکت های بوجود آورده که این مشکلات با تدبیر و مدیریت بهینه از سوی شرکت های کشتیرانی فعال در این منطقه به فرصت تبدیل شده است.


وی گفت : این در حالی است که حفظ این فرصت و سهم 20 درصدی ایران از کشتیرانی دریای خزر با 16 فروند کشتی در این دریا و حفظ پرچم ناوگان ملی در این دریا بدون حمایت و یاری مسئولین امکان پذیر نخواهد بود.
قادری به هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود : طرح هدفمند سازی یارانه ها و افزایش چهار برابری هزینه سوخت کشتی از یک سو و افزایش نرخ هزینه های بندری در داخل و خارج از کشور از سوی دیگر امکان رقابت با رقبای کشورهای حاشیه این دریا را در شرایط فعلی با مشکل مواجه کرده است.
وی در ادامه به نرخ هزینه های بندری در ایران اشاره کرد و افزود : هم اکنون نرخ هزینه های بندری برای پهلوگیری یک کشتی آذربایجانی در کشور آذربایجان تقریبا مجانی است و این در حالی است که کشتیهای ایرانی هزینه های گزافی را در آذربایجان باید پرداخت کنند.
مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر همچنین یادآور شد : علاوه بر این نرخ سوخت مصرفی در این کشورها نیز تقریبا مجانی بوده که این امر شرایط را برای فعالیت رقبا افزون می کند.


قادری به راهکار مقابله با این مشکل و حفظ ناوگان ملی در شرایط کنونی در دریای خزر اشاره کرد و اظهار داشت : پیشنهاد شرکت کشتیرانی دریای خزر برای حل این معضل و حفظ پرچم ایران در این دریا ، استفاده از سوخت یارانه ای تا زمان اتمام تحریم های اروپا و آمریکا است.
وی گفت : چنانچه برای این مشکل راهکاری اندیشیده نشود و استفاده از سوخت یارانه ای برای شرکت های کشتیرانی اعمال نشود هزینه های تمام شده حمل محمولات افزایش یافته و با افزایش هزینه تمام شده کالا ها ، عملا نرخ حمل محمولات برای صاحبان کالا افزایش خواهد یافت .
قادری گفت : حمایت دولت در این بخش حمایت از صاحبان کالا و در نهایت موجب اهتزاز پرچم ناوگان ملی در خزر است .


/36

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =