۰ نفر
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
معاملات مسکن چقدر شفاف هستند؟

تجارت نیوز نوشت: شادمهر کاظم‌زاده، رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس در خصوص ضرورت تصویب هر چه سریعتر طرح مالیات بر عایدی بخش مسکن در مجلس، گفت: دریافت مالیات بر عایدی مسکن بسیار ضرورت دارد، اما آنچه که حائز اهمیت است اینکه باید تمام معاملات اقتصادی در کشور شفاف و مشخص باشند و در سیستم اقتصادی کشور به منظور دریافت مالیات ثبت و نگهداری شوند.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس تصریح کرد: متاسفانه برخی انبوه‌سازان واحدهای مسکونی را به قصد سوداگری می‌سازند نه در جهتی که هزاران نفر خانه‌دار شوند به همین جهت یکی از راه‌های اصلاح این مسیر دریافت مالیات از این سازندگان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: قانون مالیات بر خانه‌های خالی در مرحله اجرا از جمله تشخیص صحیح و درست خانه‌های خالی با مشکل مواجه است به همین جهت ضرورت دارد که هر چه سریعتر سامانه ملی املاک و اسکان راه‌اندازی شود.

مسکن

کاظم‌زاده افزود: اما برای اجرای صحیح قانون مالیات بر عایدی سرمایه ضرورت دارد که سامانه اطلاعاتی قوی در کشور ایجاد شود و قانون اجازه دهد که تمام اموال و دارایی افراد یعنی مسکن، خودرو، پول نقد، ارز و طلا و سکه در این سامانه ثبت و مشخص شود و به محض تبدیل هر کدام از این دارایی‌ها سازمان امور مالیاتی تشخیص دهد که آیا این تبدیل مشول دریافت مالیات است یا خیر.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس تصریح کرد: متاسفانه شفافیت دارایی و اموال همیشه در کشور ما پنهان بوده است، اما در سایر کشورها میزان سرمایه و دارایی افراد کاملا مشخص و شفاف است و این شفافیت میزان سرمایه و دارایی باعث اعتبار اشخاص در انجام معاملات اقتصادی می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از معاملات اقتصادی در کشور به ویژه در بخش مسکن مشخص نیست که چقدر خرید و فروش صورت گرفته و چقدر مالیات پرداخت می‌شود به همین جهت شفافیت در میزان سرمایه و دارایی افراد از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند.

۲۲۳۲۲۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1269808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =