بازدید هزاران گردشگر از اماکن تاریخی و توریستی همدان در تعطیلات عید فطر

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان همدان گفت: درتعطیلات ۴ روزه عید فطر، ۱۰۰ درصد ظرفیت اسکان هتل ها، هتل آپارتمانها، مهمانپذیرها، اقامتگاه های بومگردی، مجتمع های اقامتی، متل و خانه مسافرهای همدان تکمیل شدند.

علی خاکسار معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی استان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در همدان با اعلام مطلب فوق افزود: با وجود تکمیل ظرفیت اسکان رسمی، تعداد بسیار زیادی از گردشگران در مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و مهمانسرای ادارات، اردوگاه ها، ورزشگاه ها ویا با نصب چادر در پارک ها، پیاده رو ها و نقاط مختلف شهر، شبها را در هوای خنک همدان سپری کردند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماخذ آماری دقیقی برای محاسبه تعداد گردشگران مقیم در اقامتگاه های رسمی و فضای باز وجود ندارد نمی توان آمار اسکان استان را بطور دقیق اعلام کرد ولی باتوجه به ظرفیت رسمی اسکان و دیگر موارد پیش گفته، اقامت در ۴ روز را میتوان بین ۹۰ الی ۱۰۰ هزار نفر دانست.

خاکسار با اعلام اینکه تفاوت تعطیلات امسال با سالهای قبل افزایش میزان ماندگاری گردشگران در استان بود، اظهار داشت: اغلب مسافران بین ۲ الی ۳ شب، مراکز اقامتی را رزرو کرده بودند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، تنوع بخشی به جاذبه ها از جمله راه اندازی باغ وحش در محور علیصدر، اقدامات زیرساختی در روستاهای هدف، برپایی بازارچه های صنایع دستی و سوغات، توزیع سفر در شهرستانها و روستاها و تبلیغات گسترده برای معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده را از دلایل اصلی اقامت گردشگران در استان همدان دانست و افزود: استقبال کم نظیراز اقامتگاه های بومگردی نیز یکی از نقاط قوت گردشگری و از دلایل اصلی توجه و حمایت دولت از سرمایه گذاران و بهره برداران این تاسیسات می باشد که توزیع سفر، اشتغال و درآمدزایی برای جوامع محلی را درپی دارد.

وی با اشاره به آمار بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری استان، یادآور شد: علاوه بر استقبال و بازدید چشمگیر گردشگران از جاذبه های طبیعی نظیر غار علیصدر، سرابها، روستاهای هدف گردشگری، تالابها و صدها اثر بی نظیر تاریخی و سیاحتی، بالغ بر ۷۰۰۰۰ نفر نیز از موزه ها و اماکن تاریخی دارای بلیط فروشی بازدید کردند.

لازم به ذکر است، آرامگاه بوعلی سینا با ۲۶۳۰۰ نفر بازدیدکننده، آرامگاه باباطاهر با ۲۱۰۰۰ نفر و مجموعه هگمتانه با  ۱۰۰۰۰ نفر بازدید کننده در صدر مراکز پربازدید فرهنگی تاریخی همدان در ایام تعطیلات ۴ روزه عید فطر بودند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1267677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =