۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۹

به گزارش ایسنا:

کارشناسان آمریکایی تاکید کردند که استعمال سیگار و پس از آن با اندکی اختلاف چاقی دو عامل مهمی هستند که میانگین طول عمر آمریکایی‌ها را کمتر از مردم فرانسه و ژاپن کرده است.

شورای تحقیقات ملی این کشور در گزارشی اعلام کرد: حتی با وجودی که در حال حاضر فقط 20 درصد از مردم آمریکا سیگار می‌کشند اما بیش از 40 درصد آنها در سال 1960 سیگاری بودند و این گروه هنوز در حال پس دادن تاوان سیگار کشیدن خود هستند.

هیات کارشناسان این شورا خاطرنشان کرد: سایر عوامل مثل چاقی، رژیم غذایی، ورزش و نابرابری اقتصادی نیز در کاهش طول عمل آمریکایی‌ها نسبت به سایر کشورها نقش قابل توجهی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری از کارشناسان همواره سعی داشتند توجیه کنند که چرا در آمریکا با وجود این که هزینه بیشتری صرف مراقبت‌های بهداشتی می‌شود و سرانه مراقبت‌های بهداشتی در این کشور از هر کشور دیگری در دنیا بیشتر است، اما میانگین طول عمر مردم این کشور پایین‌تر است.

 دکتر ایلیین کریمنیز متخصص دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دستیاران وی برای رسیدن به این پاسخ روی آمار علل مرگ و میر مردم آمریکا بازبینی‌های گسترده‌ای انجام دادند.

آنها دریافتند که سیگار به طور مستقیم و یا غیر مستقیم یعنی با قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران، عامل اصلی مرگ و میر مردم آمریکا است. آمریکا با کسب رتبه سی و ششم در زمینه میانگین طول عمر پس از بیشتر کشورهای اروپایی، کره جنوبی، شیلی و درست زیر کشور کوبا در جدول رده بندی میانگین طول عمر جهانی قرار می‌گیرد.42201

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =