کتاب‌های «جنگ که تمام شد بیدارم کن، علوم انسانی و برنامه‌ریزی توسعه و ایده نمایش» در هفته نخست بهمن‌ماه 1389 در لیست پرفروش‌ترین‌های پایتخت قرار گرفتند.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «جنگ که تمام شد بیدارم کن» نوشته عباس جهانگیریان در هفته اول بهمن‌ماه 1389 در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ها و به عبارتی پرمخاطب‌ترین‌های پایتخت در سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» قرار گرفت. این کتاب رمانی است در 32 فصل که برای نوجوانان نوشته شده است و از زبان «حامی دزفولی» نوجوان جنگ‌زده، ماجراهایی را که بر او در شهری غریبه می‌گذرد؛ روایت می‌کند.

عباس جهانگیریان 35 داستان، نمایشنامه و فیلمنامه در کارنامه خود دارد. آثار او در نهادهایی مانند شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب فصل و جایزه ادبی اصفهان برگزیده و یا تقدیر شده‌اند. بر اساس دو کتاب «هامون» و «شازده کدو» دو فیلم سینمایی به کارگردانی ابراهیم فروزش در دست ساخت است.

دکتر رضا داوری اردکانی در کتابی با عنوان «علوم انسانی و برنامه‌ریزی توسعه» چون همیشه به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جهان اندیشگی خود پرداخته است و در مقدمه پس از آنکه اشاره می‌کند علوم انسانی و اجتماعی کوششی برای افسون‌زدایی و حل و رفع بحران‌ها بوده‌اند، می‌افزاید: جهان جدید و مدرن، باز کماکان ایدئولوژیک باقی مانده، چرا که از نظم و شیوه‌ای از زندگی سخن گفته است که آن را یگانه نظمی انگاشته که متضمن آزادی و عدالت در تاریخ بشر است و بنابراین چنین چیزی چگونه می‌تواند ایدئولوژیک نباشد... این کتاب در هفته اول بهمن‌ماه در رتبه دوم پرفروش‌های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» قرار داشت.

بنابراین گزارش، کتاب «ایده نمایش» با عنوان فرعی «مقالاتی درباره تئاتر» گزیده و ترجمه مراد فرهاد‌پور در رده سوم لیست پرفروش‌های هفته اول دومین ماه چهارمین فصل سال89 قرار گرفت. این کتاب شامل 9 مقاله است که عنوان برخی از آنها عبارتند از «برشت و تئاتر حماسی، تئاتر از زبان سارتر، برشت و ایزنشتاین، شکسپیر و همچنین هنر نمایش از ایبسن تا الیوت.» فرهاد‌‍پور در پیشگفتار کتاب توضیح داده‌ است: «مقالات گردآمده در این کتاب، به جز دو مقاله نخست، همگی در نیمه دوم دهه شصت ترجمه و در مجله نمایش چاپ شدند و به همین دلیل نیز پرداختن به تئاتر یگانه وجه مشترک آنهاست. نخستین انگیزه من برای ترجمه آنها دریافت حق‌الترجمه بود که به رغم مبلغ اندکش غالباً به صورت قسطی و پس از چندبار مراجعه پرداخت می‌شد.»

نشر نیستان، مجموعه‌ای برای بچه‌های کلاس اولی دارد به نام «سلام کلاس اولی‌ها». این مجموعه شامل داستان هایی کوتاه با کلمات ساده است و برای مطالعه بچه های کلاس اولی که هنوز کل حروف الفبا را یاد نگرفته اند، بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. حسن این مجموعه 20 جلدی که در هفته گذشته مانند هفته‌قبل‌تر آن، در رتبه چهارم پرفروش های «سام» قرار گرفته این است که این مجموعه حس خوب باسواد شدن و کتاب خواندن را به بچه ها القا می کند.

پرفروش‌های هفته گذشته(هفته اول بهمن89) سامانه اشتراک محصولات فرهنگی(سام):

نام کتاب

مولف/ مترجم

ناشر

قیمت

جنگ که تمام شد بیدارم کن

عباس جهانگیریان

افق

4200 تومان

علوم انسانی و برنامه‌ریزی توسعه

رضا داوری اردکانی

فردایی دیگر

10000 تومان

ایده نمایش

ترجمه مراد فرهادپور

هرمس

4000 تومان

سلام کلاس اولی‌‌ها

دوره 8 جلدی

نیستان

16000 تومان

برای تهیه این کتاب و هر کتاب دیگری که می‌خواهید می‌توانید با شماره تلفن 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی(‌سام) تماس بگیرید و آن را در منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

ناشران و نویسندگان کشور می‌توانند برای معرفی آثار و تازه‌های خود با نشانی Ketab@khabaronline.ir مکاتبه کنند.

60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =