سخنگوی هیات رییسه مجلس نامه رییس‌جمهور به نمایندگان را از ابعاد سیاسی و حقوقی قابل پیگیری دانست.

محسن کوهکن به ایسنا گفت: مطالبی از سوی رئیس جمهور در این نامه مطرح شده که از جنبه حقوقی قابل پاسخ است به عنوان نمونه اختیار مجلس برای اعلام جنگ و رد آن از سوی شورای نگهبان و تصمیم‌گیری مجمع تشخیص، قابل بررسی است. پاسخ به این نامه باید قانونی، برادرانه و منطقی باشد.

وی افزود: پاسخ نمایندگان به نامه بستگی به استنباط و برداشت آنان از مسائل مطرح شده در آن دارد. ممکن است یک نماینده حقوقدان مجلس آن را نقد کند یا پاسخی محترمانه بدهد ولی بطور کل در مجلس عرف است که موضوع یا مطالبه‌ای که از حالت فردی خارج شده و از جنبه عمومی فراتر رفت، در ساز و کار جمعی قرار می‌گیرد البته بخش عمده‌ای از نامه انتقاد از عملکرد دکتر لاریجانی است که پاسخ بر عهده ایشان است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که اگر جای احمدی‌نژاد بودم این نامه را نمی‌نوشتم، گفت: بنده اگر جای ایشان بودم اعتراضم را به جای نامه به شکل دیگری مطرح می‌کردم. معتقدم کشور بیش از هر زمانی به اتحاد و همبستگی و تعامل روسای سه قوه نیازمند است.

کوهکن هم چنین گفت: بی‌پاسخ گذاشتن نامه احمدی‌نژاد توهین به وی محسوب می‌شود از این رو باید بخش‌هایی از نامه که نیاز به پاسخ دارد یا اطلاعات نادرستی در آن درج شده، استخراج شود و با استدلال منطقی و برادرانه به اطلاع رییس‌جمهور برسد.

/30111

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خردادی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۶
    0 0
    از آقای کوهکن بپرسید که فقط دولت باید وفاق را رعایت کند و بقیه هم مثل مجلس و مجمع تشخیص و قوه قضاییه چوب لای چرخ دولت بگذارند!!!