اراضی تالاب بیشه دالان بروجرد به محیط زیست واگذار می‌شود

جلسه بررسی روند واگذاری اراضی تالاب بیشه دالان بروجرد به اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، جلسه بررسی روند واگذاری اراضی تالاب بیشه دالان بروجرد با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، مدیران کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، فرماندار بروجرد و سایر دستگاه های مرتبط استانی و شهرستانی امروز دوشنبه پس از بازدید میدانی از این تالاب در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به کارکردهای مختلف تالاب ها گفت: تالاب ها می توانند یکی از عوامل اصلی نگهداری روان آب ها باشند و تاثیر بسزایی در جلوگیری از وقوع سیلاب دارند.

کوهستانی بودن تالاب های لرستان

ایشان با اشاره به کوهستانی بودن تالاب های لرستان اظهار نمود: این تالاب ها می توانند با حفظ کارکردهای مختلف خود مانند اکوتوریسم، پرنده نگری و آبزی پروری نقش موثری در تامین معیشت جوامع محلی حاشیه تالاب داشته باشند.

فتحی بیرانوند با اشاره به اهمیت تالاب ها در برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست اظهار امیدواری نمود که با توجه به فرصت استثنایی که از لحاظ فنی و اجتماعی به وجود آمده است اراضی تالاب بیشه دالان جهت حفاظت بهتر و موثرتر به محیط زیست واگذار شود.

ایشان مشکلات تالاب بیشه دالان را در چهار بخش کشاورزی، اکولوژیک، اجتماعی و مدیریتی عنوان نمود و اظهار داشت: الویت تمام برنامه های طرح مدیریت تالاب تامین منافع جوامع محلی در کنار حفاظت از تالاب است.

نجفی مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان با اعلام آمادگی جهت واگذاری اراضی تالاب بیشه دالان به سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با عنایت به وجود برنامه های مدیریتی جهت حفاظت بهتر تالاب ها به عنوان یک اکوسیستم منحصر به فرد در سازمان حفاظت محیط زیست، اراضی این تالاب پس از درخواست و انجام مراحل واگذاری به اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان واگذار می شود.

طرح احیاء  تالاب با مشارکت جوامع محلی

آقای مهندس امیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به منافع تالاب ها برای جوامع محلی خواستار طرح احیاء این تالاب با مشارکت جوامع محلی شد.

ایشان با اشاره به هدف جلسه مبنی بر واگذاری اراضی تالاب بیشه دالان بروجرد گفت: لازم است اراضی تالاب بیشه دالان که در اختیار منابع طبیعی قراردارد به اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان واگذار شود و محیط زیست مدیریت تمام امورات اجرایی و فنی آن را بر عهده گیرد.

در پایان این جلسه مصوب گردید با درخواست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان تمام 640 هکتار اراضی باقی مانده تالاب بیشه دالان بروجرد پس از تهیه نقشه ، مختصات و مشخص نمودن محدوده از طرف اداره کل منابع طبیعی لرستان به این اداره کل واگذار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =