به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ محمد کریم شفیعی در نشست صحن علنی شورای شهر اراک با اشاره به مطلب فوق بیان داشت : این سامانه در راستای تاکید شورای شهر و به منظور شفافیت در انجام امور مربوط به مدیریت شهری و همچنین اعتماد سازی اجتماعی ، طراحی و ایجاد شده است که تمامی اطلاعات لازم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت .
وی مبارزه با فساد ، کاهش ترافیک ، صرفه جویی در وقت و تسریع در انجام امور را از اهداف مهم طراحی سامانه « عیان » که تحت وب و قابل دسترسی از طریق گوشی همراه است ، عنوان کرد و ادامه داد : موارد قابل بارگذاری در این سامانه شامل تمامی اطلاعات شهرداری ، اعم از طرح جامع و تفضیلی ، قراردادهای کلان و متوسط ، اطلاعات شهرسازی ، بودجه ، پروژه های عمرانی ، مناقصات ، مزایده ها ، اطلاعات مدیران ، کارکنان ، مشاوران ، پیمانکاران ، تغییر کاربری املاک و اراضی ، فروش تراکم مازاد ، کمیسسیون ها ، ماموریت های خارجی ، کانکس ها و بازارچه ها ، تعرفه های بهای خدمات و عوارض و همچنین آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به شهرداری می باشد .
شفیعی تصریح کرد : در فاز دوم طراحی و ایجاد این سامانه ، هر شهروند می تواند با کلیک بر روی نقشه ملک خود اطلاعات شهرسازی را دریافت و حتی عوارض شهرداری خود را مشاهده کند ، همچنین در فاز سوم هم نیاز نیست که بایگانی و آرشیو پرونده ها صورت گیرد و اطلاعات به راحتی در اختیار مردم قرار می گیرد و امور به صورت کاملا الکترونیکی انجام و پاسخ شهرداری نیز الکترونیکی به شهروندان ارائه خواهد شد.
شهردار اراک در پایان به فعالیت سامانه ۱۳۷ شهرداری و افزایش ساعات پاسخگویی آن تا ۲۰ عصر اشاره و اضافه کرد : این سامانه مربوط به دریافت شکایات مردم است و توسعه و رفع نواقص در روند کار آن به صورت ویژه دنبال می شود ، در حال حاضر شکایات پس از دریافت ، کد گذاری شده و به بخش مورد نظر ارجاع داده می شود ، سپس پاسخ ارسال و نتیجه ارزیابی می شود ، البته این سامانه می تواند در سامانه عیان نیز بارگذاری شود.
۴۶
نظر شما