کمک ۱۰ میلیارد ریالی بلاعوض بانک مهر ایران به سیل‌زدگان

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: بانک مهر ایران به سیل زدگان کشور، ۱۰ میلیارد ریال به شکل بلاعوض کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، مرتضی اکبری، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۹۶ بیش از ۵۸ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده است، اظهار داشت: این بانک در سال ۹۷ نیز بالغ بر ۷۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال در استان اصفهان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال  گذشته بدون اینکه ریالی سود به کسی بدهیم ۵۶ درصد رشد منابع و ۷۰ درصد نیز رشد تسهیلات داشته ‌ایم، اضافه کرد: کارمزد این بانک از صفر تا ۴ درصد است، معوقات بانک در استان اصفهان ۰.۴ درصد است که نیم درصد از میانگین کشوری نیز پایین تر است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به همکاری های صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با هدف کمک به بهبود وضعیت معیشتی و توانمندسازی و اشتغال مددجویان کمیته امداد بانک قرض الحسنه مهر ایران بالغ بر ۱۰۰هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امدادپرداخت نموده است.

یک هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه زنان بی‌سرپرست پرداخت شده است

وی با بیان اینکه در حوزه زنان بی‌سرپرست در سال گذشته یک هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است، ادامه داد: در حوزه وام ازدواج نیز در سال گذشته ۲۴ هزار فقره وام پرداخت شده که سقف وام ازدواج امسال به ۳۰ میلیون تومان رسیده است و بانک قرض الحسنه مهر ایران جزء بانک‌های اولی است که در حال پرداخت وام ازدواج است.

اکبری در خصوص اعطای تسهیلات بلاعوض بانک قرض الحسنه مهر ایران به سیل زدگان نیز گفت: در راستای مسئولیت های اجتماعی خود این بانک، حدود ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض نقدی و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به مناطق سیل زده  پرداخت نموده است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران ۶ واحد خانه بهداشت و مدرسه در کرمانشاه ساخته است

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران  شش واحد خانه بهداشت و مدرسه در استان کرمانشاه ساخته است و ۲ خانه مدرسه نیز در استان سیستان و بلوچستان در حال احداث است.

اکبری همچنین با بیان اینکه استان اصفهان در حوزه جذب منابع دومین استان بعد از تهران است، بیان داشت: البته رشد منابع در سال ۹۶ حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیارد تومان بوده و از رشد میانگین کشوری کمتر است.

تسهیلات قرض الحسنه نمی تواند تاثیری بر حجم نقدینگی و تشدید تورم تاثیر داشته باشد

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص شرایط رکود تورمی کشور و میزان رقم تسهیلات پرداختی، اظهار داشت: گردش نقدینگی کشور ۲ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ، ۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک های قرض الحسنه تخصیص می یابد و تسهیلات قرض الحسنه نمی تواند تاثیری بر حجم نقدینگی و تشدید تورم تاثیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه معوقات بانک قرض الحسنه مهر ایران بسیار اندک است، گفت: برخلاف دیگر بانک ها که برای معوقات به اضافه برداشت متوسل می شوند، این بانک اضافه برداشت نمی کند و در نهایت سقف وام های این بانک بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص طرح های این بانک برای ارائه تسهیلات، بیان داشت: در حال حاضر ۱۲ طرح در این بانک اجرا می شود که براساس تنوع و سلایق مشتریان تعریف شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1256759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =