شهریار بحرانی کارگردان سینمای ایران و داود رسولیان طراح جلوه‌های ویژه به جمع هنرمندان بخش بزرگداشت‌های جشنواره بیست و نهم فیلم فجر اضافه شدند.

به گزارش خبرآنلاین، پیش‌تر خبر برپایی بزرگداشت مهدی فقیه بازیگر، بیژن محتشم چهره‌پرداز، جمشید هاشم‌پور بازیگر و پوران درخشنده کارگردان، اعلام شده بود و با اضافه شدن نام بحرانی و رسولیان، تعداد فهرست بزرگداشت‌های فجر 29 به شش نفر رسیده است.

شهریار بحرانی متولد 1330 تهران، فارغ التحصیل انیمیشن از مدرسه سینمایی لندن است. او فعالیت هنری را با گروه تلویزیونی سپاه آغاز کرد و سال 1368 به عنوان یکی از مؤسسان، دفتر سینمایی مهاب‌فیلم را راه‌اندازی کرد.

کارگردانی فیلم‌هایی چون «پرچمدار»، «‌گذرگاه»، «هراس»، «آب را گل نکنید»، «حمله به اچ 3»، «دنیای وارونه»، «مریم مقدس» و «ملک سلیمان» از عمده فعالیت‌های سینمایی او به شمار می‌روند.

داوود رسولیان متولد سال 1341 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته سینما از دانشکده سینماتئاتر دانشگاه هنر است.

او به عنوان مسئول جلوه‌های ویژه فیلم‌های ایرانی مشغول به فعالیت بوده و در امور جلوه‌های ویژه بیش از 50 فیل ایرانی نقش داشته که از آن بین می‌توان به «بدرود بغداد»، «فرزند خاک»، «وقتی همه خواب بودند»، «باج خور»، «دفتری از آسمان»، «پناهنده»، «پرواز در نهایت»، «مجنون»، «بلمی به سوی ساحل»، «دوله‌تو» و «نینوا» اشاره کرد.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر 16 تا 26 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 124884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =