۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

شما در کدام دسته از گردشگران قرار می‌گیرید؟

انواع گردشگری را بهتر بشناسیم
شما در کدام دسته از گردشگران قرار می‌گیرید؟

 در تعطیلات رفتن به سفر یکی از گزینه‌‎های اکثر افراد می‌باشد. اما سفر و گردشگری انواع مختلف دارد. با ما همراه باشید تا انواع گردشگری را با هم بررسی کنیم.

گردشگری جمعی و توده‌ای

این نوع گردشگری شامل گروه‌های پر جمعیت گردشگران به محل‌های خاص گردشگری است. گردشگری جمعی یک روش سنتی است که برنامه روزانه افراد توسط مدیرتور برنامه‌ریزی شده است.گردشگران تمایل به دیدن سوغاتی‌های آن محل و مکان‎های خاص دارند. مانند:اماکن مذهبی، پارک‌های تفریحی، سفرهای دریایی با قایق و شهرهای پر رفت و امد و شلوغ.

گردشگری جایگزین

شامل سفرهایی است که توسط خود افراد برای دریافت اطلاعات درمورد یک مکان، فرهنگ محلی و محیط زیست، برنامه‌ریزی شده است.برای مثال:تور دوچرخه سواری که توسط یک نفر برنامه‌ریزی شده و محل اقامت در این سفر کمپینگ (اقامت در چادر) هست.

گردشگری با هدف کسب و کار

این نوع سفرهای برای انجام معاملات تجاری، برگزاری جلسات تجاری، کارگاه‌ها و یا کنفرانس‌ها انجام می‌شود. هدف این نوع سفرهاکاملا حرفه‌ای است‌.

سفر با هدف لذت و رضایت

این نوع سفرها برای بالا بردن روحیه افراد و بالا بردن سلامتی روحی و جسمی برنامه‌ریزی می‌شود. برای مثال: تعطیلات در مراکز یوگا یا توانبخشی.

گردشگری با هدف فرهنگ

هدف این نوع گردشگری، درک تاریخ محلی، غذاها، محصولات و فرهنگ محلی است.

گردشگری در طبیعت

گردشگری در طبیعت در واقع سفر به مکان‌هایی با طبیعت بسیار زیبا، روح نواز و بکر است. هدف لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی است. مانند مزارع و حیات وحش. اکوتوریسم جزئی از گردشگری طبیعت است.

گردشگری اجتماعی

گردشگری اجتماعی نوعی سفر است که با دوستان انجام می‌شود. در این سفرها افراد با دوستان خود در طول سفر دور هم جمع شده و با هم به گفت وگو و فعالیت‌های مختلف می‌پردازند. 

گردشگری تفریحی

گردشگری تفریحی به خاطر دور شدن از زندگی روزمره و برای سرگرمی و لذت انجام می‌شود. از جمله این نوع گردشگری شامل کمپینگ یا اقامت در ساحل و انجام فعالیت‌های آبی است.  

گردشگری فعال

گردشگری فعال نوعی سفر است که با یک هدف واضح مانند کوهنوردی، یا گشتن دور دنیا یا یادگیری هنرها و زبان‌های محلی انجام می‌شود.

گردشگری ورزشی

این نوع گردشگری برای شرکت یا بازدید از برخی رویدادهای ورزشی مانند مسابقات جام جهانی، جام ملت‌ها یا المپیک برنامه‌ریزی می‌شود. 

گردشگری مذهبی

گردشگری مذهبی شامل سفر به مکان‌های مقدس و مذهبی مانند وایشنو دوی (Vaishnodevi)  در جامو کشمیر (Jammu kashmir) و معبد طلایی در آمریتسار (Amritsar ) هند، مکه در عربستان سعودی است.

گردشگری بهداشت و درمان یا پزشکی

گردشگری بهداشت و درمان برای درمان و سلامتی افراد انجام می‌شود و با هدف بازدید از اردوهای کاهش وزن و مراکز بهداشتی درمانی است.

گردشگری ماجراجویی

گردشگری ماجراجویانه نوعی سفر است که در آن افراد به دنبال ماجراجویی و خطر می‌روند. ماجراجویی‌ها مانند سنگ نوردی، پرش از ارتفاع، غواصی، پیاده‌روی در ارتفاع، اسب سواری، قایق رانی در آب‌های خروشان و اسکی است.

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =