قاضی‌زاده‌هاشمی: درآمدهای تبلیغاتی تلویزیون باید شفاف شود

تسنیم نوشت: احسان قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید،‌بعضاً درآمدهایی می‌شنویم برای تبلیغ یک کالا بدست می‌آید که متأسفانه برخی از این درآمدها ناشی از عدم تبلیغ مجموعه رقیب است که می‌تواند موسسه یا کالا باشد.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به لایحه اداره شدن صداوسیما و موضوع اسپانسرهای تلویزیونی، خاطرنشان کرد: این طرح اداره صداوسیما در کمیسیون فرهنگی مجلس تکمیل شده و البته این طرح واجد ایراداتی است که حتی در کمیسیون جمع‌بندی شده من با این طرح مخالفم و نقدهایی بر آن وجود ندارد.

اما راجع به اسپانسرینگ من معتقدم این شفافیت مالی در درآمدهای سازمان صداوسیما هم بایستی وجود داشته باشد. درآمدهای در قراردادها و خارج از قراردادها و بعضاً درآمدهایی که می‌شنویم برای تبلیغ یک کالا به دست می‌آید که متأسفانه برخی از این درآمدها ناشی از عدم تبلیغ مجموعه رقیب است که می‌تواند موسسه یا کالا باشد. در این راستا نیازمند شفافیت تبلیغاتی مبتنی بر اخلاق تبلیغاتی در صداوسیما هستیم.

ما در شورای نظارت بر صداوسیما گزارش‌هایی در حوزه تبلیغات بوده که این گزارش‌ها را از صداوسیما خواستیم حتماً منعکس بشود و باز هم پیگیریم. به صاحبان کالاها اعلام می‌کنیم در صورت اجحاف و تبعیض در حوزه تبلیغات، می‌توانند طبق قانون به شورای نظارت بر صداوسیما مراجعه کنند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =