۲۳ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۷
آرزوی آزاده نامداری برای تلویزیون

آزاده نامداری، مجری سابق تلویزیون آرزو دارد روزی فرهنگ قضاوت در مورد دیگران در جامعه اصلاح شود و افراد براساس توان حرفه‌ای و نه زندگی شخصی‌شان نقد شوند. او اعتقاد دارد صداوسیما پیش از دیگر جاها نیازمند این فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آزاده نامداری، سالهاست در تلویزیون حضور ندارد؛ با این حال، هنوز چهره‌ای آشنا و خبرساز برای مردم است. او با حضور در کافه خبر، تاکید کرد از حاشیه دوری می‌کند و آرزو دارد روزی برسد که آدم‌ها تنها در قالب حرفه‌ای خود نقد شوند و نه زندگی شخصی‌شان.

او درباره فرهنگ نقد و قضاوت در جامعه گفت: «واقعا دلم می‌خواهد به طور جدی این خواسته را از همه داشته باشم، چه جامعه و البته مدیران، این‌که بیاییم به مانند بسیاری از دغدغه‌ها و مسائل فرهنگی که توانسته‌ایم به تغییر رو به رشد برسیم، هر فردی را در جایگاه حرفه‌ای او نقد کنیم و حتی در موردش قضاوت کنیم. اگر می‌خواهیم به طور مثال ورزشکاری را نقد کنیم، توانمندی‌ها، مهارت‌ها و قابلیت‌ها و تمامی دوران حرفه‌ای او را ببینیم و نظر دهیم، همین‌طور یک هنرمند و یک مجری را.»

نامداری افزود: «ارتباط دادن زندگی شخصی افراد و حتی دیدگاه‌های آنان در زمینه‌های غیر مرتبط با حرفه‌شان نمی‌تواند رویکرد مناسبی برای رشد فرهنگی ما باشد، به نظرم این نگاه واقعا می‌تواند در عرصه فرهنگی تحول آفرین باشد و اتفاقا آن نظرات ولو سخت‌گیرانه اما حرفه‌ای بسیار به بهتر شدن افراد در حرفه خود کمک کند. به طور کلی آرزویم نقد افراد در قالب حرفه آنان است ولاغیر.»

این مجری سابق با اشاره به حذف خود از تلویزیون گفت: «من به این اعتقاد دارم که ما می‌توانیم از کسی خوش‌مان بیاید یا نه. ولی این‌که کسی که ما از او خوش‌مان نمی‌آید، نباید باشد، اشتباه است. الان مثلا تلویزیون ۱۰ شبکه دارد، هر شبکه هم ۱۰ تا برنامه دارد و این است که تعداد مجری‌ها زیاد است. امروز برای همه سلیقه‌ها برنامه و مجری است. چگونه است که ما مثلا تصمیم می‌گیریم که این برنامه نباشد؟ به نظر من این مسئله فرهنگی است؛ باید این تفکر را دور بریزیم. من خودم خیلی از آدم‌ها اذیتم کردند ولی هیچ وقت نمی‌گویم کاش نباشند یا کاری کنم که از نان خوردن بیفتند. نه، فقط می‌گویم او مثل من فکر نمی‌کند و دوست دارد طور دیگری زندگی کند. اگر این تفکر در جامعه ما رواج پیدا کند، خیلی خوب می‌شود. آدم‌ها از خودشان غافل شده‌اند که دنبال زندگی دیگران افتاده‌اند. اگر من به خودم و زندگی خودم و بچه خودم و همسر خودم برسم، اصلا وقت نمی‌کنم که در زندگی دیگران دخالت کنم ولی کاش لااقل این فرهنگ در تلویزیون وجود داشت.»

مشروح گفت‌و‌گو با آزاده نامداری را بخوانید.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1243529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    38 4
    منم آرزو می کنم ریا کاری از زندگی همه ما بیرون برود و صداقت سرلوحه کارمان باشد. آمین
  • علیرضا RO ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    27 2
    من نمیدونم چرا خبرانلاین اینقدر به این خانم علاقه داره و از ایشون با هر عنوان و سر تیتری خبر میذاره ! دو روز پیش مشروح همین مصاحبه را گذاشتی که مردم با نظرهاشون از شرمندگی شما و این خانم درآمدند( علیرغم جرح و تعدیل نظرات مخاطبین محترم که زحمت کشیدند و اظهار نظر کردند و عدم امانت داری شما در ثبت و درج آن نظرات ) ! حالا هم تیتر همان مصاحبه را عوض کردید و دوباره دارید حرفهای این ... رسانه میلی را به خورد ملت میدید و در انتها دوباره لینک همون مصاحبه کذایی را گذاشتید !
  • محمد IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    24 4
    این خانم مشکل نداره؟ دائماسوژه تابناک شده ...یک بار آرزو داره.... یک بار رو دل کرده ....،یکبار شب خوابش نمیبره و... بابا ولش کنید
  • رضا IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    27 2
    آه آه آه بازم خبر درباره این خانم !!!!!!ولمون کنید تروخدا
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    21 9
    اصلا این خانم نامداری دیگاه کاره ای نیست که بخواد نظر و انتقادی بکنه شده مثل پرویز پرستویی که در مورد همه چی نظر میدهند امیدوارم دیگه امثال چنین آدمهایی را در تلوزیون و سینما نبینیم تا برایشان درس عبرتی باشد که دنبال حاشیه سازی برای خودشان نباشند
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    16 9
    منم یاتو موافقم امتال نامداری و پرستویی نباید در تلوزیون و سینما حضور داشته باشند
  • سهیل IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    8 4
    خبر انلاین برای احترام به کاربران سایتتون این خانم رو سانسور خبری کنید این خانم تا دیروز با استفاده از ظاهر خودشون از جا های خاصی استفاده می کرد تا اینکه دستش رو شد
  • کیمیا IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    2 7
    این حرفش کاملا درسته
  • سعیده AE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
    4 9
    واقعا حرف به جا و درستی است که البته نیاز به تغییر گسترده فرهنگی دارد نمونه اش از خیلی همین کامنتها مشخص است متاسفانه عده ای کارشان فقط شده سوژه از افراد مشهور پیدا کردن به هر نحوی و مشغولیت به آن به هر شکلی متاسفانه ذره ای هم به محتوا دقت ندارند فقط شکل...
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
    3 5
    الهام چرخنده شماره دو