موضع‌ اردوغان، وزیر خارجه نیوزیلند را به ترکیه کشاند

مهر نوشت: وزیر خارجه نیوزیلند به دستور نخست وزیر کشورش و در خصوص موضع‌گیری اردوغان درباره جنایت تروریستی شهر «کرایست چرچ» به ترکیه می‌رود.

به گزارش رویترز، «جاسیندا آردرن» (Jacinda Ardern) نخست‌وزیر نیوزیلند امروز چهارشنبه اعلام کرد که «وینستون پیترز» (Winston Peters) وزیر خارجه کشورش در واکنش به اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه قرار است به آنکارا سفر کند.

نخست‌وزیر نیوزیلند در این خصوص گفت: «وینستون پیترز» وزیر خارجه در سفر به ترکیه به دنبال شفاف سازی موضوع خواهد بود. معاون ما به دنبال مقابله با این اظهارات در ترکیه است.

گفتنی است، دولت استرالیا نیز به دستور «اسکات موریسون» نخست‌وزیر این کشور سفیر ترکیه را برای ارائه پاره‌ای توضیحات احضار کرد.این اقدام استرالیا در واکنش به اظهارات صریح «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه درباره حمله تروریستی جمعه گذشته در شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند روی داد.

این در حالی است که رئیس‌جمهوری ترکیه دیروز با انتشار یادداشتی نوشته بود که مهاجم استرالیایی فاجعه نیوزیلند تفاوتی با تروریست‌های داعشی ندارد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1242710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    11 6
    کاش دولتمردان ما هم راه ترکیه را میرفتند. ترکیه هم استقلال داره و وابسته به غرب و آمریکا نیست ولی کشور و مردم و مسئولانش در دنیا عزت و جایگاه به مراتب بهتری نسبت به ما دارند
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
      0 0
      رابطه ترکیه با اسرائیل چطوره؟اون حد از حالت استکبارستیزی که در سیاست خارجه ایران وجود داره در ترکیه هم وجود داره؟ترکیه با اسرائیل هیچ رابطه ای نداره؟رابطه آمریکا با ترکیه چطوره؟سیاست خارجی ترکیه در حد سیاست خارجی ایران حالت استکبارستیزی و استقلال داره ؟و در همون حال آمریکا هم با کشور ترکیه در اون حد رابطه داره؟هدف و نیت واقعیت از نوشتن این نظر چی بود؟واقعا در مورد ترکیه چی فکر میکنی؟لطفا این پاسخمو، در این قسمت منتشر کنید.
    • شمس تبریزی IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
      0 0
      موضع گیری های اردوغان مرا یاد موضع گیری های گاه و بیگاه شاه در اواخر سلطنتش میندازه. شاه هم غربی ها را با عنوان چشم آبی های تنبل و مفت خور تمسخر میکرد و میخواست به همه نشان بده که استقلال داره اما تا خرخره وابسته به غرب بود.