۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶

ایسنا: منابع مطلع از بیماری رئیس جمهور زیمبابوه و احتمال مرگ وی خبر دادند.

منابع امنیتی آفریقای جنوبی با اشاره به سفر موگابه به مالزی برای کارهای درمانی‌اش اعلام کردند که رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه تا حدی بیمار است که انتظار می‌رود به زودی فوت کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، موگابه که برای ملاقات پزشک معالج خود به مالزی سفر کرده است، یک هفته در این کشور حضور داشت و طی روزهای گذشته به کشورش بازگشت.

این در حالی است که وی بار دیگر پس از دریافت نتایج آزمایشات پزشکی‌اش به مالزی سفر کرد تا تحت عمل جراحی قرار گیرد. اکنون گمانه زنی‌های بسیاری در خصوص بیماری موگابه‌ی 87 ساله وجود دارد.

امری که مسجل است این است که وی از بیش از 10 سال گذشته از سرطان پروستات رنج می‌برد.

طی سال‌های گذشته علاوه بر سرطان پروستات، ضعف قلب و همین طور مشکلات کبدی به مشکلات جسمی قبلی وی افزوده شده است. اکنون مساله‌ای که نامشخص است این است که درگذشت احتمالی موگابه چگونه روی وضعیت سیاسی همراه با تنش این کشور تاثیرگذار خواهد بود.

از فوریه سال 2009 تاکنون این کشور تحت حمایت دولت وحدت ملی است.

تاکنون ائتلاف حزب موگابه(Zanu -pf) و حزب مخالف جنبش تغییرات دموکراتیک(MDC) نتوانسته‌اند به اهداف بزرگی دست یابند.

پیشتر مورگان چانگیرای، رهبر جناح مخالف و نخست وزیر زیمبابوه خواستار محاکمه موگابه شده بود چرا که وی معتقد است که موگابه اقدام به انتصاب سفرایی کرده است بدون آنکه در این مورد با نخست وزیر مشورت کند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    0 0
    عجیبه که دیکاتورهایی مثل موگابه عمرشان هم طولانی است
  • بدون نام DE ۲۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
    1 0
    بابا هیچکس بر اثر سرطان پروستان نمی میرد خیلی راحت آنرا عمل میکنند و پس از شش ماه همه چیز بتدریج بصورت عادی بازمیگردد. موگابه همانند پاتریس لومومبا سمبل مبارزه و مقاومت در برابر جنایتکاران غربی در آفریقا و جهان است بیش از دودهه کشورهای استعماری سابق و امپریالیستی فعلی بر علیه زیمبابوه و رهبر این کشور قصه سرایی میکنند ولی این رابرت موگابه است که همیشه سربلند و باا قامتی راست سرپا ایستاده است و به ریش آنها میخندد.