یک کارشناس امور بین الملل ضمن اشاره به این نکته که وضعیت پیچیده لبنان در این دوره با گذشته تفاوت ماهوی دارد، عملکرد غیر شفاف سعد حریری با نصرالله را یکی از عوامل اصلی سقوط او دانست.

سید محمد صادق خرازی در یادداشتی برای خبر نوشت:با سقوط دولت سعد الدین حریری صحنه سیاسی لبنان بار دیگر با بحران ملی و صف بندیهای جدیدی روبروشده است و می توان این فرو پاشی را برخوردار از تبعات مهمی در ذات پرونده ترور حریری پدر و سرشت و سرنوشت آینده حریری پسر ترسیم کرد.

وی اظهار داشت عدم عملکرد شفاف شخص سعد الدین حریری در قبال حزب الله باعث اصلی این بحران است، حزب الله که تجارب سترگ و ارزنده ایی هم درمقاومت و ناسیونالیسم لبنانی داشت و هم در ارتقاء حس ملی نقش بسیار بارزی راایفا می کرد و مهمترین اردوگاه ثبات و امنیت و وحدت بود.

خرازی در ادامه افزود: روزگاری حزب الله هم با همکاری در جبهه درونی لبنان با مشارکت مدنی پدیده ائتلاف را در مجلس و هم در دولت به عنوان اصلی ترین جنبش و جریان مدنی به یادگار گذاشت و به مهمترین بازیگران سیاسی در معادلات منطقه ایی و داخلی مبدل گشت امروز با پدیده دو گانه و رفتار متناقض شخص سعد حریری و برخی متحدان منطقه روبرو شده است. 16146

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =