«ماجراهای نارنیا»، «فوت کوزه‌گری» مصطفی رحماندوست و «کلیله و دمنه» با تصحیح مجتبی مینوی در صدر فهرست پر فروش‌ترین‌های هفته گذشته «سام» در پایتخت قرار گرفتند.

به گزارش خبرآنلاین، در هفته سوم دی ماه ـ هجدهم تا بیست و سوم ـ کتاب «ماجراهای نارنیا» نوشته کلایواستیپلز لوئیس که پیش از این در هفت جلد جداگانه منتشر شده بود و اکنون با ترجمه امید اقتداری از سوی نشر هرمس با قیمت 18هزار تومان در یک جلد منتشر شده است در صدر پرفروش‌ترین‌های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی، «سام» قرار گرفت.

مجموعه هفتگانه «ماجراهای نارنیا» شامل داستان‌هایی است که شخصیت‌ها، فضا، مکان و بسیاری اشتراکات دیگر دارد ولی در عین حال هر یک به نوبه خود اثری مستقل محسوب می‌شود. شخصیت‌های این مجموعه همچون پیتر شاه کبیر و اصلان، شاهزاده کبیر، شاهزاده کورین که بیش از نیم قرن از تاریخ خلق‌شان می‌گذرد هنوز محبوب بسیاری از نوجوانان هستند و به علت فضای مذهبی و معنوی خاصی که در این آثار جاری است مورد توجه بسیاری از مردم دنیا هستند.

«ماجراهای نارنیا» که در طول سال‌های 1950 تا 1965 میلادی نوشته شد از جمله محبوب‌ترین رمان‌های جهان به شمار می‌آید. این ماجراها در هفت جلد نوشته شد. «شیر، کمد، جادوگر» (1950) که بارها به صورت فیلم و کارتون درآمده است، «شاهزاده کاسپین» (1951)، «کشتی سپیده پیما» (1952)، «صندلی نقره‌ای» (1953)، «اسب و آدمش» (1954)، «خواهرزاده جادوگر» (1955) و «آخرین نبرد» (1956) که در سال 1957 برنده جایزه «کارنگی» شد.

کتاب «فوت کوزه‌گری» مصطفی رحماندوست هم مجموعه مثل‌ها و ضرب‌المثل‌هایی است که با زبانی ساده برای کودکان و نوجوانان آماده شده و قصه پدید آمدن ضرب‌المثل‌های فارسی در ادبیات عامیانه را تشریح کرده است. این کتاب رتبه دوم لیست پرفروش‌های هفته گذشته را از آن خود کرده است. خود رحماندوست درباره این کتاب معتقد است: «این کتاب در آغاز بنا بود 1500 ضرب‌المثل را دربر گیرد؛ اما امروز چهارهزار ضرب‌المثل برای تألیف آن استخراج شده است. امیدوارم این کتاب منبع خوبی برای نوجوانان و لذت‌دهی به آنان باشد.» نشر مدرسه این کتاب را با قیمت 18000تومان روانه بازار نشر کرده است.

نشر ثالث اثر ارزشمند «کلیله و دمنه» نوشته ابوالمعالی نصر الله منشی با تصحیح مجتبی مینوی را در قالب مجموعه «متون کهن» در 452 صفحه و با قیمت 9500 تومان منتشر کرده که این کتاب در هفته سوم دی ماه در رتبه سوم پرفروش‌ترین‌های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی، «سام» قرار داشت. ناشر در توضیح کتاب جدید خود آورده است: کلیله و دمنه که اصل آن هندی است و در آن سرزمین به پنجاتنتره شهرت دارد، گفته می شود در دوران انوشیروان به لطف بزرگمهر حکیم به ایران آورده شده و به زبان پهلوی ترجمه شده است. این کتاب از آثار گرانقدری است که بعد ها توسط عنصر المعالی نصر الله منشی به فارسی برگردانده شده و سالها به عنوان اثری ادبی - اندرزی مورد استفاده اهل ادب بوده است و بعدها حکم یک متن درسی را پیدا کرده و در مکتب و مدرسه و بعد دانشگاه تدریس شده است.

بنابر این گزارش، «سقای آب و ادب» تازه‌ترین اثر داستانی سیدمهدی شجاعی رتبه چهارم پرفروش‌های هفته گذشته در تهران را به خود اختصاص داد. کتابی که بعد از گذشت کمتر از یک ماه از انتشار، نوبت دوم چاپ را پشت سرگذاشت و درباره زندگی حضرت عباس(ع) است که در آن، زوایای جدیدی از دقایق زندگی و ظرائف شخصیتی ایشان مطرح شده است. چاپ دوم «سقای آب و ادب»، نوشته مهدی شجاعی، پاییز امسال، به شمارگان 5هزار نسخه از سوی انتشارات «کتاب نیستان» منتشر شد. این کتاب 264 صفحه‌ای 10 فصل دارد. در بخشی از مقدمه کتاب «سقای آب و ادب» می‌خوانیم: «چه والا مقام و بلندمرتبه است حسین، که عباسش در آستانه عروج عاشورا، ‌از مسجدالحرام سیر داد به مسجدالاقصای کربلا که «بارکنا حوله لنریه من آیاتنا.. و چه هماهمت و بلندآشیان است عباس، که با دو بال عشق و ادب به سوی آسمان هفتم «دنی فتدلی» پر کشید و در مقام قرب حسین، به منزلتی بی‌بدیل رسید و در قابی از قوس بازوان حسین، ماوا گرفت...»

گفت‌وگوی سیدمهدی شجاعی درباره این کتاب را اینجـــــــا بخوانید.

پرفروش‌‌های سامانه اشتراک محصولات فرهنگی (سام) در هفته‌ای که گذشت:

نام کتاب

مولف

ناشر

قیمت

ماجراهای نارنیا

مترجم امید اقتداری

هرمس

18000 تومان

فوت کوزه‌گری

مصطفی رحماندوست

مدرسه

18000 تومان

کلیله و دمنه

مجتبی مینوی

ثالث

9500 تومان

سقای آب و ادب

سید مهدی شجاعی

نیستان

6000 تومان

 برای تهیه این کتاب‌ها و هر کتاب دیگری که می‌خواهید می‌توانید با شماره تلفن 88453188 تماس بگیرید و آن را در منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

ناشران و نویسندگان کشور می‌توانند برای معرفی آثار و تازه‌های خود با نشانی Ketab@khabaronline.ir مکاتبه کنند.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =