یک سری شرکت هرمی کوچک باقی مانده‌اند که میخواهند ادامه فعالیت بدهند اما توسط دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی با آنها برخورد میشود.

ساعت پنج امروز ماموران نیروی انتظامی با کمک سربازان گمنام امام زمان 20 دفتر شرکت هرمی را در تهران شناسایی و منهدم کرده و سرشبکه‌ها را بازداشت کردند.

تقوی، مدیر بخش برخورد با شرکتهای هرمی وزارت اطلاعات در این رابطه اظهار داشت: به دنبال ضرباتی که سال گذشته به شرکتهای هرمی وارد شد و با توجه به قولی که به مردم برای محو کامل این شرکتها داده بودیم، مرحله دوم برخورد با شرکتهای هرمی به صورت همزمان امروز شروع شد و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که "آمار و اطلاعاتی که از منابع موثق به دست ما رسیده نشاندهنده این است که تعداد اعضا و دفاتر این شرکتها به یک دهم کاهش یافته و همچنین شاهد خروج مردم زیادی از این شرکتها بودیم" گفت: اما همچنان افراد کلاهبردار بسیاری هستند که دنبال تاسیس شرکتهای هرمی و فریب مردم هستند. با این حال مردم کمک میکنند تا ما این شرکتها را کشف کنیم.

تقوی در ادامه بیان داشت: ما این ضربات را تا محو کامل این شرکتها ادامه میدهیم. یک سری شرکت هرمی کوچک باقی مانده‌اند که میخواهند ادامه فعالیت بدهند اما ما اجازه نمیدهیم و توسط دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی با آنها برخورد میشود.

مدیر بخش برخورد با شرکتهای هرمی وزارت اطلاعات در رابطه با دستگیری افراد این شبکه ها گفت: مردم عادی بازداشت نمیشوند، فقط مشخص میشود که مالباخته هستند و به خانواده‌هایشان خبر داده می‌شود که بیایند آنها را ببرند و شکایت کنند.

به گفته او، این بار دیگر سرشبکه‌ها با جریمه صدهزارتومانی مواجه نیستند و تا پول مالباخته را ندهند آزاد نمیشوند و جرمشان سنگینتر است.

تقوی همچنین یادآور شد: ما احتمال میدهیم این افراد به کارهای دیگری هم مبادرت کنند و به اسم شغل و دفتر نمایندگی شرکت خارجی هنوز مشغول ادامه فعالیت باشند و به اغفال مردم مبادرت ورزند.

او ضمن بیان این که عده‌ای از این افراد در فرحزاد و محیط‌های باز فعالیت داشتند و برخورد شد، به شرکتهایی که تحت عنوان فارکس فعالیت میکنند اشاره کرد و گفت: به دلیل این که سازمان بورس و اوراق بهادار آنها را غیرقانونی شمرده، با آنها برخورد میشود و در نوبتهای بعدی سراغ آنها میرویم و مردم نیز میتوانند از آنها شکایت کنند.

گفتنی است از سال گذشته تا کنون 1000 سرشبکه شرکتهای هرمی بازداشت شده‌اند./ 44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =