واحدهای تولیدی ملزم به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی هستند

ایرنا نوشت: مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: تمامی واحدهای تولیدی ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی هستند و برای رسیدن به استانداردهای لازم باید تلاش کنند.

حمید قاسمی روز دوشنبه در نشستی با مدیران مجتمع فولاد صنعت بناب با تاکید بر توجه ویژه واحدهای تولیدی به مسائل زیست محیطی، گفت: برخلاف سال های گذشته، اقدامات اصلاحی انجام شده در این مجتمع قابل تقدیر است.

وی یادآوری کرد: با تداوم روند گذشته احتمال برخورد حقوقی با این مجتمع زیاد بود و امکان تعطیلی این واحد تولیدی نیز دور از ذهن نبود.

قاسمی گفت: اجرای برنامه جامع کاهش آلایندگی در این مجتمع مایه امیدواری است.

فرماندار شهرستان بناب نیز تغییرات انجام شده در مجتمع فولاد صنعت بناب را در حوزه های مختلف همچون بهبود وضعیت تولید، شرایط زیست محیطی، محیط کارگری و حمل و نقل عنوان کرد. 

امین رفیعی با اشاره به وضعیت موجود افزود: با توجه به آرامش و ساماندهی انجام شده، امیدواریم این مجتمع در کوتاه مدت به اهداف تعیین شده از نظر افزایش تولید و ایجاد اشتغال دست یابد.

وی مسائل زیست محیطی را حائز اهمیت دانست و یادآوری کرد: مطالبه مردمی، مدیران را برای کاهش آلایندگی در واحدهای تولیدی مصصم تر می کند.

مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره مجتمع فولاد بناب هم با اشاره به اجرایی شدن طرح جامع کاهش آلایندگی در این واحد تولیدی، صنعتی گفت: اولویت ما در این مجتمع هم زمان با تولید محصولات فولادی اقدامات محیط زیستی بوده و با توجه به اهمیت و حساسیت آن در دستور کار قرار گرفته است.

سید ابوتراب فاضل، حفظ محیط زیست را وظیفه انسانی، اخلاقی و ملی دانست و افزود: در همان ابتدای حضور در این مجتمع، تأکید بر تهیه طرح جامع کاهش آلایندگی با بررسی و توجه به تمامی ابعاد آن داشتیم و پس از انجام مطالعات لازم درکمترین زمان فاز اول آن اجرایی شد.

وی گفت: تمام تلاش مان را به کار خواهیم گرفت تا در راستای رسیدن به استانداردهای محیط زیستی گام برداریم و به سوی صنعت سبز حرکت کنیم؛ در این راستا علاوه بر اقدامات ساختاری و پایه ای که در حال انجام است، جهت استفاده از مواد اولیه مناسب برای شارژ در کوره های ذوب اقدام کرده و استفاده از قراضه را کاهش داده ایم.

بر پایه این گزارش، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان آذربایجان شرقی همراه با امین رفیعی، فرماندار بناب و جمعی از مسئولان این شهرستان از خطوط تولید ذوب و نورد مجتمع فولاد صنعت بناب بازدید کردند.
هلدینگ مجتمع فولاد صنعت بناب از چندین شرکت بزرگ فولادی شامل کارخانجات ذوب و نورد با هدف فعالیت در زمینه‌های گوناگون صنعت فولاد تشکیل شده است. 

این مجتمع فعالیت خود را در چندین فاز از اواخر سال ۱۳۸۳ در زمینی به وسعت ۱۴۰ هکتار در شهرک صنعتی بناب و با امکانات زیر بنائی ایده‌آل اعم از دسترسی به جاده اصلی، خط آهن، نیروگاه، خطوط انتقال گاز وآب آغاز کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =