سد دز در خوزستان سرریز کرد؛ احتمال سیل در روستاهای بعد از سد

فارس نوشت: فرماندار اهواز گفت: اگر بارش‌ باران در روزهای آینده موجب افزایش دبی خروجی سد دز شود، احتمال خطر و تخلیه برای روستاهای اهواز بیشتر می‌شود.

جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز امشب اظهار کرد: درصورتی‌که دبی رودخانه دز به میزان فعلی باشد، نیازی به تخلیه روستاها نیست ولی اگر بارش‌ باران در روزهای آینده موجب افزایش دبی خروجی سد دز شود، احتمال خطر برای روستاهای اهواز بیشتر می‌شود؛ برای وقوع بحران پیش‌بینی لازم برای تخلیه روستاها انجام شده است.

احتمال تخلیه چند روستای اهواز در بارندگی‌های هفته جاری

عالمی نیسی با اشاره به وجود 11 روستا در منطقه بامدژ، گفت: روستاهای بخش بامدژ در خطر هستند و درصورتی‌که دبی آب بیشتر از میزان فعلی شود، روستاها در خطر جدی‌تری قرار می‌گیرند؛ به میزان لازم دستگاه و امکانات برای استحکام‌سازی به منطقه ارسال شده است.

وی افزود: به دلیل نشتی که در کانال توانا وجود داشت، جاده دسترسی به روستاهای بامدژ تا حدی دچار آب‌گرفتگی شد و از امروز بعدازظهر عملیات نصب لوله و انحراف آب در کانال دیگری درحال انجام است.

64231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1226165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    33 2
    هر عذاب و مشکلی پیش میاد از خودخواهی ما انسانهاست. چند میلیون انسان در فلات مرکزی تشنه هستند و سد دز باید سرریز کند و پس از خسارت رساندن به شهرها و روستاها به دریا بریزد
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
      23 0
      ساده نباش یه بار می گن آب نداریم و 60 درصد سد ها خالیه. بعد بارندگی که تقریبا دوبرابر میشه یهو سد سر ریز می کنه. سد ها لایروبی میخوان. حجم زیادی از پشت سد رو لجن گرفته برا همینه که سر ریز می کنه. ضمنا هیچ اشکالی نداره به فلات مرکزی هم آب بدن. ولی همه چیز روشن باشه. یعنی بگن حجم بارندگی چقدر بوده، چقدرش سهم خوزستان و چهار محال و بختیاری و برای چه کارهایی و چقدرش سهم فلات مرکزی و برای چه کارهایی. نه اینکه آقای لانتری بیاد بگه در خوزستان آب مدیریت نمیشه بنابراین باید بدیمش فلات مرکزی. مگه اونا آب مدیریت میشه؟
    • دکترای عمران IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
      37 3
      اون چند میلیون انسان با هیچ منطقی نباید در جایی باشن که آب نیست تازه صنعت رو هم با رانت سیاسی به آنجا منتقل کنیم!! دوما 7 طرح انتقال آب از خوزستان و چهارمحال و کهکیلویه به اصفهان یزد و کرمان چنان فاجعه زیست محیطی رقم زد که فقط یکی از اونها تبدیل شدن غرب خوزستان به کانون های تولید ریز گرد و تنفس خاک به جای های میلیون ها خوزستانی در تابستان ها هست هیچ منطقی نداره استانی که دو سوم نفت ایران و نصف آب ایران رو تولید می کنه صنعتی نشه به خاطر لابی های خاص مرکز نشین ها
    • کورش IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      29 0
      سرچشمه آب سد دز از استان لرستان است متاسفانه قابل انتقال به اصفهان نیست
  • خوزي IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    21 1
    دو شنبه شب سد پر آب و آب پشت سيل بنده ها و سدها مي تواند ويران مي كنه و قدرت زيادي داره . هشدار شديد هواشناسي چند روز هست براي عصر يكشنبه بخصوص براي خوزستان از ساعت 8شب دوشنبه تا سه شنبه داده شده البته استانهاي كردستان بخصوص ايلام لرستان چهار محال و بوير احمد و كرمانشاه همدان اذربايجانها از غروب يكشنبه داده شده هوشيار باشيد سد طبق كار كارشناسي مقداري تخليه كنيد . از دست دادن جان و مال حتمي است بگوش بهوش ، هادار باش بيدار باش . وقت خواب نيست برادر هشدار جدي بگيريد هشدار طوفان ، باران ، تگرگ ، كولاك برف و باران يخ زده تد باد لحظه اي تا صد كيلومتر بر ساعت .
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    36 0
    این اتفاق با توجه به تغییرات آب و هوایی و افزایش بارانهای سیل آسا اخیرا بیشتر شده و باید با تدابیر مناسب از اتلاف منابع آبی کشور جلوگیری کرد
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    2 0
    افرین به کار به موقع
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    31 4
    کارون و دز در حال طغیانند ولی مسئولین چهار محال و بختیاری به دنبال برداشت بیشتر آب از زاینده رود بی آب