الکترونیکی کردن کارها از فساد اداری جلوگیری می‌کند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: الکترونیکی کردن فرآیند امور اداری و واگذاری روند کارهای دولتی به بخش خصوصی، موجب جلوگیری از وقوع فساد ،اتلاف وقت و کم شدن ضریب خطا در ادارات می شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین  استان چهارمحال وبختیاری ، اقبال عباسی چهارم بهمن‌ماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، در خصوص تحول نظام اداری، اظهار کرد:هر چه مشارکت در واگذاری خدمات بیشتر شود، به همان مقدار دولت را کوچک و چابک می‌کنیم، هر چه مراجعه مردم به دستگاه دولتی، مدیر، کارشناس و کارمند کمتر شود، به همان مقدار فساد کاهش می‌یابد . 

عباسی ادامه داد: اگر خدمات به صورت نرم‌افزاری صورت گیرد در فضای مجازی فساد وجود ندارد . 

وی گفت: هر چه دولت کوچک‌تر و خدمات، اینترنتی شود به همان مقدار کارها سریع‌تر، آسانتر و با فساد کمتری انجام می‌شود . 

استاندار بیان کرد: لازم است تلاش شود و از وظایف بخش دولتی کم و به وظایف بخش خصوصی افزوده شود، از طرفی از خدمات بخش خصوصی کم و خدمات به مردم واگذار شود، قطعا کارها به همان مقدار آسانتر، سریع‌تر و بهتر انجام خواهد شد . 

وی در ادامه در خصوص مسائل آب، تصریح کرد: کمیسیون امنیت مجلس به دعوت نمایندگان استان به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و بازدیدی از حوزه زاینده‌رود، حوزه چهارمحال و بختیاری و حوزه اصفهان صورت گرفت، جلسه‌ای که با حضور  تمام نمایندگان و استاندار استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان برگزار و بحث‌های متعددی مطرح شد . 

عباسی بیان کرد: معدل آورد آب طی ۳۰ سال گذشته در سد زاینده‌رود، حدودا دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب بوده که در ۱۰ سال اخیر به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب و سال ۹۵ به ۹۰۰ میلیون متر مکعب رسید که عمده بخش‌ها از این آب استفاده کردند . 

وی ادامه داد: سال گذشته این میزان آب‌، به ۴۰۰ میلیون متر مکعب رسید که وزارت نیرو به عنوان متولی، شدیدا نگران بود و جلسات فشرده و متعددی برگزار شد و حرف بر سر این بود که ۳۰۰ میلیون متر مکعب برای شرب اصفهان و یزد و حداقل بایستی ۸۰ میلیون متر مکعب آب در سد بماند تا سد تخریب نشود . 

استاندار با اشاره به اینکه نگرانی‌ها بر سر این بود که به جز  شرب به بخشی آب داده نمی‌شود، تاکید کرد:  بحث ما باغات و کشاورزی بود اگر به آن صورت پیش می‌رفت چهارمحال و بختیاری نمی‌توانست آبی برداشت کند و کشاورزی تعطیل می‌شد . 

وی اضافه کرد: سال گذشته از ۴۰۰ میلیون متر مکعب، ۴۰ میلیون متر مکعب برای باغات استان اختصاص یافت . 

عباسی گفت: سال گذشته آورد آب سد زاینده‌رود با توجه به بارندگی‌ها به ۶۰۰ میلیون متر مکعب و برداشت استان به ۷۰ میلیون متر مکعب رسید که خوشبختانه سال گذشته باغات استان خشک نشد و محصول نیز برداشت شد . 

وی خاطرنشان کرد: امسال در جلسه چند روز گذشته، وزارت نیرو با توجه به اینکه بارندگی‌ها خوب بوده آب سد زاینده‌رود را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب برآورد کرده است .

طهمورث الیاسی بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری،نیز اظهار کرد: برنامه جامع اصلاح نظام اداری یکی از الزامات و ضروریات است که مصوبه شورای عالی اداری، به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. 
وی افزود: تغییر در تحول ساختار اداری و افزایش خدمات‌رسانی به مردم در چهارچوب این طرح است که دنبال می‌شود. 
الیاسی با اشاره به اینکه به طور متوسط حدود ۵۶.۳ درصد از اعتبارات باید توسط دستگاه‌های اجرایی جذب شود، تصریح کرد: درصد جذب اعتبارات برخی از دستگاه‌های اجرایی از متوسط پایین‌تر است که باید سریع‌تر کارهای مربوط به مناقصات و دیگر مراحل انجام تا اعتبارات جذب شوند. 
در ادامه معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به عملکرد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری، اظهار کرد: اعتباراتی که تاکنون موافقت‌نامه شده و کارهای مربوط به آغاز فرایند اجرایی پروژه‌ها انجام شده، ۵۳۷ میلیارد و ۶۴۶ میلیون تومان اعتبار مصوب بوده که از این میزان ۲۸۲ میلیارد تومان تخصیص یافته و ۱۵۱ میلیارد و میزان اعتبار پرداختی به خزانه ۸۴۲ میلیون تومان بوده است. 
وی افزود: اعتبارات مصوب استانی ۱۰۶ میلیارد تومان بوده که ۷۴ میلیارد تومان تخصیصی و ۵۹ میلیارد تومان پرداختی خزانه، اعتبارات مصوب ملی استانی ۱۰۱ میلیارد تومان بوده که ۸۱ میلیارد تومان تخصیصی و ۵۴ میلیارد تومان پرداختی به خزانه، اعتبارات مصوب طرح‌های ملی ۱۱۹ میلیارد تومان بوده که ۵۷ میلیارد تومان تخصیص یافته و ۲۴ میلیارد تومان پرداختی به خزانه بوده است. 
شهریارپور گفت: اعتبارات تبصره ۱۸ دارای ماهیت اشتغالزایی و در قالب کمک‌های فنی اعتباری هزینه می‌شود. 
گفتنی است  ،  در این جلسه 12 اولویت پژوهشی استان از بین 200 طرح با اعتباری افزون بر 4 میلیارد و 960 میلیون ریال به تصویب اعضای شورای برنامه ریزی رسید.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1225529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =