خبرگزاری مهر جزئیات کامل مهمترین اقدامات انجام شده از شب گذشته تاکنون در مورد سانحه هوایی تهران - ارومیه را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دراثر سانحه سقوط یک فروند هواپیمایی مسافربری بوئینگ 727 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در مسیر پروازی تهران - ارومیه در حوالی ساعت 19 و 45 دقیقه شب گذشته، یک بار دیگر موجی از ناراحتی در بین هموطنان و همچنین خانواده های سانحه دیدگان به وجود آمده است.

متاسفانه از لحظه انتشار خبر سقوط هواپیمای مسافربری ایران ایر از شب گذشته تاکنون اخبار و گزارشات مختلفی از سوی رسانه ها منتشر شده است که نشانگر عمق فاجعه سقوط پرواز تهران - ارومیه است.

در حالی این سانحه اتفاق افتاده است که مسئولان ذیربط از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده در عصر امروز دوشنبه خبر داده اند و عنوان کردند که تا روزهای آینده اطلاعات مربوط به جعبه سیاه را اعلام خواهند کرد.

هم اکنون با گذشت 20 ساعت از بروز سانحه هوایی تهران - ارومیه، مسافران بسیار زیادی در فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران منتظر پرواز به مقاصد خود هستند ولی مسئولان فرودگاه اعلام کرده اند که پروازها به دلیل بدی هوا با تاخیر مواجه خواهند شد.

حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری اعلام کرده است که مردم درخواست از سرگیری پروازها را دارند. در این مورد خاص خانواده های سانحه دیدگان هم اکنون در فرودگاه مهرآباد منتظر پرواز به سمت ارومیه برای شناسایی اجساد کشته شدگان هستند.

خبرگزاری مهر از شب گذشته تا لحظه انتشار این خبر 66 گزارش و خبر را در این زمینه منتشر کرده است که مهمترین بخش ها و موارد مطرح شده در آن به شرح ذیل است:

ساعت 20 و 53 دقیقه شب گذشته خبری بر روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت که طی آن اعلام شد یک فروند هواپیمای مسافربری در نزدیکی ارومیه سقوط کرده است.

ساعت 21 و 25 دقیقه کمیسیون سوانح هوایی عازم ارومیه شد. ساعت 21 و 31 دقیقه اعلام شد که 60 نفر از مصدومان این حادثه از هواپیما خارج شده اند.

ساعت 21 و 55 دقیقه شب گذشته خبر رسید که حمید بهبهانی، وزیر راه و ترابری عازم ارومیه شده است. ساعت 22 و 39 دقیقه نیز گزارش شد که احتمالا تعداد بسیار زیادی از مسافران کشته شده اند و در این رابطه به دلیل برودت هوا و بارش برف امدادرسانی مشکل است.

ساعت 23 و 5 دقیقه شب گذشته تعداد مسافران پرواز تهران - ارومیه 106 نفر اعلام شد که 91 نفر از آنان بزرگسال و 2 نفر نوزاد به همراه 12خدمه بوده اند. 20 دقیقه بامداد امروز نیز اعلام شد که بسیاری از مجروحان سانحه هوایی به بیمارستان های ارومیه منتقل شده اند.

ساعت 48 دقیقه بامداد روزجاری نیز پیام تسلیت رئیس جمهور و دستور ویژه وی به وزیر راه و ترابری منتشر شد و در پی آن نیز در ساعت 1 و 8 دقیقه بامداد امروز دوشنبه 3 روز عزای عمومی در آذربایجان اعلام شد. همچنین در ساعت 2 و 4 دقیقه صبح امروز اسامی مجروحان حادثه سقوط هواپیما اعلام و درپی آن نیز درساعت 8 و 58 دقیقه صبح اسامی کشته شدگان منتشر شد.

پس از آن در ساعت 9 و 34 دقیقه صبح امروز دوشنبه مدیرعامل بیمه ایران به عنوان شرکت بیمه گر هواپیمایی جمهوری اسلامی اعلام کرد که ستاد ویژه ای را در این زمینه تشکیل داده است و آماده است تا برای هر کشته شده این سانحه هوایی 450 میلیون ریال دیه بپردازد.

ساعت 11 و 5 دقیقه اولین گزارش های تصویری از محل سقوط هواپیما و تلاش های امدادگران سانحه سقوط هواپیما منتشر شد. در این خصوص مردم روستایی که هواپیما در آنجا سقوط کرده بود همکاری های بسیار خوبی را برای نجات مسافران انجام دادند.

ساعت 12 و 18 دقیقه ظهر امروز علی لاریجانی، رئیس مجلس خواستر بررسی موضوع شد. در ساعت 13 و 41 دقیقه عصر نیز جزئیاتی از بوئینگ سانحه دیده منتشر و عنوان شد که این هواپیما 37 سال سن داشته است.

ساعت 14 و 52 دقیقه امروز بعدازظهر نیز خبر رسید که به دلیل کمبود هواپیما و همچنین سرمایه هوا در بسیاری از نقاط کشور، بسیاری از مسافران در فرودگاه مهرآباد تهران سرگردان شده اند و منتظر اعلام زمان پرواز خود هستند. همچنین خبر رسید که برخی از آنها به دلیل نگرانی های به وجود آمده پس از سانحه پرواز تهران - ارومیمه درصدد انصراف از انجام سفر خود هستند.

ساعتی پیش نیز مسئولان وزارت راه و ترابری اعلام کردند که جعبه سیاه هواپیمای مسافربری تهران - ارومیه پیدا شده است.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متخصص IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
    1 0
    وقتی نظر مارو نمی گذارین و گزینشی انتخاب میکنید،دیگه این جدول برای چیست؟برید بابا جمع کنید این بساط ریا رو که همتون سروته 1 کالباسین.
  • راه IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    1 0
    خسته نباشيد مسولان محترم شما كه ادعا مي كنيد سايتتون به روز هست.اصلا اونطوري نيست دقت كنيد.