از سرگیری پروازهای فرودگاه کاشان، مطالبه مردم است

ایسنا نوشت: نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: از سرگیری پروازهای فرودگاه کاشان، که از تیرماه متوقف شده است یکی از مطالبات مردم این شهرستان است.

سید جواد ساداتی نژاد اظهار کرد: فرودگاه کاشان به همت شهرداری راه اندازی شده است، اما نگهداری و استمرار فعالیت آن سالانه هزینه ای بین 20 تا 30 میلیارد ریال به دنبال دارد که خارج از عهده شهرداری است.

وی با اشاره به نشست استاندار و امام جمعه کاشان، تصریح کرد: استانداری اصفهان باید کمک کند تا فرودگاه کاشان به مالک اصلی آن یعنی شرکت فرودگاه های کشور واگذار شود و تا آن زمان، استانداری اصفهان باید در تامین هزینه ها شهرداری را حمایت کند تا پروازها را برقرار کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تحویل فرودگاه کاشان به شرکت فرودگاه ها را یادآور شد و گفت: اگر این مهم انجام شود، مشکلات این فرودگاه و برقراری پروازها برطرف می شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، گفت: برخی استان‌ها صاحب چند فرودگاه هستند و شایسته نیست استان اصفهان در مرکز کشور و با این وسعت دارای یک فرودگاه باشد. فرودگاه کاشان از نظر پدافند غیرعامل و در شرایط اضطراری و بحران احتمالی، جایگزین بسیار خوبی است.

ساداتی نژاد گفت: استاندار اصفهان در سفری یک روزه به کاشان سفر کرد و در دیدار با امام جمعه، فرماندار کاشان و دیگر مسئولان این شهرستان در خصوص مهمترین مسائل کاشان از جمله مشکلات فرودگاه کاشان رایزنی شد.

ساخت فرودگاه کاشان در زمینی با وسعت 800 هکتار از سال 74 آغاز و پس از دو دهه توسط شهرداری کاشان به عنوان بهره بردار برای تکمیل عملیات عمرانی آن راه اندازی شد و تیرماه سال جاری پروازهایش به حالت تعطیل درآمده است.


46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =