مسئولان می گویند مرگهایی ناشی از مسمومیت الکی 23 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته

نوشیدن الکل برای ایرانیها، خطر بیشتری نسبت به پارسال دارد. تحقیقات مراجع رسمی می گوید حتی زنان نیز از مشکلات مصرف الکل غیر استاندارد در امان نیستند.

در همین رابطه معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور می گوید: در شش ماهه اول امسال 74 نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 23.3 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی، عبدالرزاق برزگر با بیان این مطلب آمار کشته شدگان ناشی از مسمومیت الکلی را به این شرح اعلام کرده: "از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت الکل در شش ماهه اول امسال، 70 نفر مرد و چهار نفر زن بودند."

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از استان ها هیچ مورد مرگ ناشی از مسمومیت الکل گزارش نشد، توضیح می دهد: "در شش ماهه اول امسال استان تهران با 33 مورد مرگ ناشی از مصرف الکل بیشترین رقم را در این زمینه به خود اختصاص داده است."

بنا به آمار ارائه شده توسط این سازمان، در نیمه نخست امسال بیشترین آمار مسمومیت مربوط به ماه های فروردین و مرداد و کمترین آن در تیر ماه ثبت شده است.

/133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =